Deras sida har gått från grumlighet till grumlighet. Man fattar ju inte alls hur fan man ska hitta nåt. När ska företagen fatta att man är där för att hitta och handla grejor, inte för att deltaga i nån sekt/community eller för att häpna över vad överbetalda konsulter drömt upp i syfte att pungslå företaget på så mycket pengar som möjligt?
När man dessutom har jobbat med det sen -96, så blir man än mer häpen över hur mycket pengar de lägger ner för att minska försäljningen över nätet. Fascinerande!
Då ska vi se...stryk SIP från listan...ja just ja...det var dom som hade mage att sälja Piaggios så kallade orginalavgassystem också ja....mhm....given strykning.
EM lovsjungs mycke, men jag sände en fråga dit för några veckor sedan, svaret uteblev.
Jag vet inte om man skall undvika att besvära dom, lite synd för jag anser Erik vara en positiv grabb.
Kavla upp ärmarna & ta SIPs krångliga webbsida som en utmaning.
Ett tips är att söka på scooterns förkortning, t ex "pv" för Primavera eller "v50" för Vespa 50 etc. Då får man träffar på alla delar som passar för just den modellen. Tar en stund att gå igenom, men kan vara värt besväret.
Jo, vad gäller SIP och omöjlig mailkontakt..
Jag beställde lite smått och en grej var restnoterad, då fick jag mail om hur jag ville behandla ordern. Och texten i mailet hur man skulle göra var ju smått förvirrande.
Om jag ville ha resten av prylarna eller vänta tills den restade prylen kom i lager skulle jag maila svar om hur jag ville göra. Ville jag inte ha nånting, alltså avbryta ordern skulle jag inte maila tillbaks alls.
Hur som helst så mailade jag tillbaks och sa att dom skulle skita i restade prylen och skicka resten. Tänkte att man vet ju aldrig när prylarna åter är i lager. En vecka gick. Mailade samma adress med att pengarna minsann va reserverade för rubbet men att inget hänt bla bla.. osv
Fick svar att dom skulle skicka resten. Härligt, det gick ju hyfsat smärtfritt. Kollade kontot, då hade SIP reserverat summan igen, minus restnotan. Alltså hade dom reserverat det dubbla och lite till. Det var en hel del grejjer kan nämnas (som det brukar bli).
Mailade igen och dom skulle åtgärda det. Och det gjordes dagen efter.
Slutet gott alltså, men hade jag ej mailat igen så vet jag inte vad som hänt