Årets klipp på Lidl för frusna scooterister

Här handlar det mest om kläder. allt från rätta kostymen till vilka handskar som håller regnet ute.
Post Reply
Terraplane Blues

Årets klipp på Lidl för frusna scooterister

Post by Terraplane Blues »

Var inne på Lidl på hemvägen idag och döm om min förvåning när de denna vecka säljer ut ett ypperligt fodrat benskydd i polyester/fleece till frusna scooterister!

Image

119 kr styck! Jag köpte två. Skynda att fynda! :grin:
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Shit! En JEDI på en Vespa!!!
Bara det är gjord av plåt så....
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Vaddå, det känns väl ganska självklart att fordonsvalet för en sann jedi är scooter? En stor motorcykel känns ju betydligt mer "dark side".

Dessutom är ju den bruna jedi-kåpan inte helt olik en parka eller duffel... :wink:

On-topic: Lidl brukar faktiskt sälja skapliga scooter/mc-grejer rätt som det är. Jag har inhandlat såväl godkänd ryggskena och integralhjälm som kapell där vid olika tillfällen!
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Truetrue!

On Topic:

Man får väl börja gå in i lidl butiker då. Har konstant dissat allt tyskliknade i butiksväg :)
Last edited by kejj on Sun 30 Mar 2008, 00:29, edited 1 time in total.
Bara det är gjord av plåt så....
Terraplane Blues

Ronnie wrote:On-topic: Lidl brukar faktiskt sälja skapliga scooter/mc-grejer rätt som det är. Jag har inhandlat såväl godkänd ryggskena och integralhjälm som kapell där vid olika tillfällen!
De säljer även hjälmar på Lidl just nu, både integralhjälmar och öppna, för trehundra-någonting. Var lite sugen på att byta ut min gamla Shoei-trotjänare, men man kan f-n inte åka omkring med en hjälm från Lidl - där går gränsen! :wink:
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Terraplane Blues wrote:
Ronnie wrote:On-topic: Lidl brukar faktiskt sälja skapliga scooter/mc-grejer rätt som det är. Jag har inhandlat såväl godkänd ryggskena och integralhjälm som kapell där vid olika tillfällen!
De säljer även hjälmar på Lidl just nu, både integralhjälmar och öppna, för trehundra-någonting. Var lite sugen på att byta ut min gamla Shoei-trotjänare, men man kan f-n inte åka omkring med en hjälm från Lidl - där går gränsen! :wink:
Ja, det känns kanske inte så jättecoolt att glida runt i en Lidl-hjälm. :lol: Men de är ju sjukt billiga och relativt bekväma. Jag köpte en för att ha som extra intergralhjälm åt eventuell passagerare vid längre färder.

Vet inte hur hjälmarna de säljer nu ser ut, men den jag köpte var rätt diskret. En vanlig, helsvart hjälm bara. Visserligen med någon småful, vit logga i pannan men den här jag täckt över! :wink:
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

terraplane blues in da house:
De säljer även hjälmar på Lidl just nu, både integralhjälmar och öppna, för trehundra-någonting. Var lite sugen på att byta ut min gamla Shoei-trotjänare, men man kan f-n inte åka omkring med en hjälm från Lidl - där går gränsen

Byta en Shoei mot en B-square (Lidl) är som att byta från en BMW till en Trabbant!!!!!!!

Hjälmarna på Lidl är gjorda i Kina och JA dom har E-märkning men jag vet också att ett flertal Svenska hjälmimportörer som övervägt att lägga till ett "budget brand" och har varit i Kina för att titta på tillverkningen genast laggt sådana planer på hylla, I Kina kopierar man ALLT och vissa mindre nogaräknade kopierar även E-märkningen utan att testa hjälmarna. Jag (är ett vanvettigt hjälmfreak med snart 60st på hyllan) köpte en cool chromad crosshjälm förra våren på Lidl (ligger rakt över gatan), passade även på att köpa en liten "trädgårdsyxa" som skar som smör genom hjälmen, den står numera på bardisken på Mosta Hill som "samtalsämne"......

DP says: Är otroligt skeptisk till "budget hjälmar", har bara ett huvud att tänka med.....
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Ronnie wrote: Visserligen med någon småful, vit logga i pannan men den här jag täckt över! :wink:
Lexan, eller polycarbonat är den vanligaste plasten i hjälmar. Den tål inte de flesta färger & lim, det är därför det inte är tillåtet att måla hjälmar.. :sad:
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

fritte wrote:
Ronnie wrote: Visserligen med någon småful, vit logga i pannan men den här jag täckt över! :wink:
Lexan, eller polycarbonat är den vanligaste plasten i hjälmar. Den tål inte de flesta färger & lim, det är därför det inte är tillåtet att måla hjälmar.. :sad:
Ja, tyvärr är det ju så. men ett litet klistermärke kan väl inte göra så stor skada...eller? :/
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

fritte in da house:
Lexan, eller polycarbonat är den vanligaste plasten i hjälmar. Den tål inte de flesta färger & lim, det är därför det inte är tillåtet att måla hjälmar..

Dom vattenbaserad färgerna som finns numera är det inget problem att lackera "plasthjälmar" med då lösningsmedlet inte skadar skalet, dessutom finns det en hel del dekaler hos MC & cykel handlare som är specifika för plasthjälmar och inte har lösningsmedel i klistret, speciellt MTB och Downhill cykelåkare gillar att dekaltrimma sina krukor och det finns Troy Lee Design och andra coola "klibbor" som är safe att klistra på krukan. Om jag inte är helt ute & cyklar (hi hi) så är Mälaren Runt dekalen även den av denna typ.....

DP says: Safety first....
Svint1
Lärling
Lärling

Post by Svint1 »

Finns mange måter å spare penger på, men å spare penger på hjelm er vel noe av det dummeste man kan gjøre... :sad:
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Terraplane Blues

Svint1 wrote:Finns mange måter å spare penger på, men å spare penger på hjelm er vel noe av det dummeste man kan gjøre... :sad:
Förlåt mig, min norska vän - jag kunde inte låta bli att minnas en gammal norgehistoria nu när du skrev om det här med hjälm och att vara dum... :wink:

- Vet du varför norrmän åker motorcykel iförd toppluva istället för hjälm?
- Nej?
- Jo, därför att Norske Trafiksekkerhetsverket gjorde ett test: de släppte en hjälm och en toppluva från en skyskrapa - och hjälmen sprack!

:mrgreen: :grin: :mrgreen: :grin:
Svint1
Lärling
Lärling

Post by Svint1 »

Terraplane Blues wrote: - Vet du varför norrmän åker motorcykel iförd toppluva istället för hjälm?
- Nej?
- Jo, därför att Norske Trafiksekkerhetsverket gjorde ett test: de släppte en hjälm och en toppluva från en skyskrapa - och hjälmen sprack!

:mrgreen: :grin: :mrgreen: :grin:
Joda, men den svenske bruken av hjelm er også ganske bra;
Image

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
patrikgrann
Lärling
Lärling

Post by patrikgrann »

:grin: :grin: :grin: :grin:
Woodstock

Post by Woodstock »

För de eventuella scooterister som fryser och inte är blockerade av subkulturella obligatorium, går det nu att göra ett enastående fynd på Price Off: ett par fodrade vindbyxor från Helly Hansen - suveränt sköna - för bara 50 pengar! Handlade tre par när jag ändå var igång...

Image

Det trista är att de bara har butiker i Malmö, Lund, Östersund och Sollefteå. Det är säkert inte många som tror det, men ibland kan det faktiskt vara en fördel att bo i Skåne och Norrland... :wink:

Mvh

/ Fredrik
Woodstock

Post by Woodstock »

Woodstock wrote:För de eventuella scooterister som fryser och inte är blockerade av subkulturella obligatorium, går det nu att göra ett enastående fynd på Price Off: ett par fodrade vindbyxor från Helly Hansen - suveränt sköna - för bara 50 pengar! Handlade tre par när jag ändå var igång...

Image

Det trista är att de bara har butiker i Malmö, Lund, Östersund och Sollefteå. Det är säkert inte många som tror det, men ibland kan det faktiskt vara en fördel att bo i Skåne och Norrland... :wink:

Mvh

/ Fredrik
Tillägg: Om ni tänker köpa, ta någon storlek över vad ni har normalt. Jag köpte C58 och de passar perfekt med ett par vanliga byxor under. 50 spänn, helt sanslöst billigt! De har kostat 600 pengar från början. Var där idag och köpte ytterligare två par till farsan och en polare.

Mvh

/ Fredrik
Post Reply