Vad är det med scooterister och SPORT? (Tråd för sport)

Allt off-topic, och annat kul som kanske inte alltid har med scooter att göra
Post Reply
Woodstock

Vad är det med scooterister och SPORT? (Tråd för sport)

Post by Woodstock »

Jag har reflekterat över att jag aldrig någonsin kan påminna mig om någon scooterist (varken här eller i andra sammanhang) som ens har andats en stavelse om ämnet sport/idrott.

Hur kan detta komma sig? Skiljer sig scooterister så mycket från medelsvensson, som generellt kan kategoriseras som sport- och idrottsintresserad? Håller medelscooteristen inte på något lag i fotboll och ishockey? Frågorna är många...

Således startas härmed forumets första och enda sporttråd, för diskussioner som rör all form av sport och idrott. Jag inleder med ett alldeles fantastiskt hockeymål som inträffade i veckan (så unikt och spektakulärt att det t o m är sevärt för de som inte gillar hockey eller sport):

http://www.youtube.com/watch?v=b_X5FdpsWpg

Mvh

/ Fredrik
patrikgrann
Lärling
Lärling

Post by patrikgrann »

Idrott Luktar svett! Sport Doftar bensin!
Woodstock

Post by Woodstock »

patrikgrann wrote:Idrott Luktar svett! Sport Doftar bensin!
Kan hålla med till viss del, då jag har beskådat massor av motorsport i mina dar (främst roadracing och dragracing), även om jag även har ett stort hockeyintresse (har bl a varit på flertalet VM). Fotboll kan också vara skoj att titta på då och då.

Vi har ju två nya arenor för hockey och fotboll här i Malmö. Har pressackreditering till Malmö Arena och har därför kollat MIF en hel del denna säsongen. Har givetvis också införskaffat biljett till den allsvenska hemmapremiären och tillika invigningsmatchen på nya Swedbank stadion mellan MFF-ÖIS den 13 april. Ska bli en upplevelse!

Mvh

/ Fredrik
Martin O
Lärling
Lärling

Post by Martin O »

Den enda idrott som intresserar mig är den dagliga språngmarschen mellan sängen och kylskåpet. :grin:
Post Reply