Sadel PX200
Sadel PX200
I en tidig 80-tals broschyr visas stolt upp ett förvaringsutrymme i sadeln där man kan förvara tex. ett regnställ. Det finns inte på min 95:a. Varför och när försvann detta förvaringsutrymme?

Du menar denna bild?
Regnstället är väl bara inknölat i sadelstommen? Om man gör så, så stinker väl regnstället av bensin och möjligheten finns att även de övriga kläder man fömodligen är iklädd i stinker efteråt om man har drabbats av nederbörd.
Kanske bättre att bli blöt?

EDIT
Regnstället kan även falla ner & täppa till luftintaget i chassit.

Re: Sadel PX200
Jag använde undersidan av min sadel till lås- och regnställsförvaring på min 91'a. Dock ska man som sagt ha klart för sig att allt man förvarar där både kletas in med olja/bensin och luktar därefter.
Jag gissar att man på senare år moderniserat sadeln så att utrymmet försvunnit, min hade fortfarande den gamla designen med fjädrar etc.
Jag gissar att man på senare år moderniserat sadeln så att utrymmet försvunnit, min hade fortfarande den gamla designen med fjädrar etc.
Martin O wrote:I en tidig 80-tals broschyr visas stolt upp ett förvaringsutrymme i sadeln där man kan förvara tex. ett regnställ. Det finns inte på min 95:a. Varför och när försvann detta förvaringsutrymme?
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!