Rickard wrote:Tack Aryan!
2m list räcker gott och väl, och jag vet inte om den går att rulla ihop till en rulle och skicka. Jag har ju inte kunnat känna på listen på riktigt så att säga. Kanske Woodstock vet?
Jo, listen går att rulla. Tror t o m att det går att undvika att brevet blir skrymmande om man rullar rätt.
Och dom har ju butiker lite var stans i sverige. Måste ringa min svåger som kommer på besök på Fredag, han bor i Jönköping. Så om jag bjuder han på en öl eller flera så handlar han säkert åt mig. Såg att det annars finns butik även i Växjö som ligger närma, så det skall nog lösa sig nu
Listen är enligt säkra källor nu inhandlad, och kommer till mina ägor imorgon
Tack alla för er hjälp i min gummilist sökning.
Lovar dock att publicera en bild när den är monterad!
Kostade bara 80bagare för 2meter list
Skall försöka ta mig ner i snickarboa under helgen och testa och berätta vad jag anser om montering, enkelhet och framförallt snygghet
du tänker så du....ja det skulle man kanske göra, hade bara i tanke att ersätta mina andra lister. Skall testa det först, annars är det bara att handla mera om det får plats och ser bra ut. Kan kanske bli tight mellan golvlisterna och takrännelisten annars. Får helt enkelt se hur jag gör!
Bilder lovades efter monteringen och här kommer dom
Jag är i alla fall jättenöjd med resultatet, har dock inget att jämföra mot, mer än mina kromade rör från SIP.
Det tog mig 20 minuter att sätta på listen. Och det blev betydligt lättare när jag värmde böjarna med varmluftspistol, den blev lite mera följsam då. Tabben jag gjorde var att jag köpte 2meter. Hade jag köpt 2.5m hade den räckt hela vägen runt fotbrädan också precis som Blizzy skrev Nu slutar listen precis vid bakre böjarna på fotbrädan. Det kan bli tight när aluminiumlisterna skall på fotbrädan också, så eventuellt får jag kapa kromlisten på benskölden där den möter aluminiumlisten, se den andra bilden. Men jag kan rekommendera listen i vilket fall som helst.
Rickard wrote:Det kan bli tight när aluminiumlisterna skall på fotbrädan också, så eventuellt får jag kapa kromlisten på benskölden där den möter aluminiumlisten, se den andra bilden.
Nej, det gick fint på min V50 med aluminiumlister. Det är tight, men det går.