Lackerare i Stockholm

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
topps
Lärling
Lärling

Lackerare i Stockholm

Post by topps »

När SSK ställde ut MC mässan i Älvsjö kom det förbi en äldre och yngre herre och erbjöd sina lackeringstjänster, scootrar var inga problem att lackera och dom kunde fixa med blästring. Tydligen körde de den här typen av jobb på sidan av på kvällstid. Som lackerare brukar säga "Lackerar svart ..... och andra färger" :grin:

Bör nämnas att jag absolut inte har någon koll på om de lackar bra eller dåligt, men de verkarde service minded. Eftersom det verkar vara svårt att hitta lackerare tänkte jag ändå att jag skulle nämna att de fanns.

Här har ni kontakt info:

Image
Hur svårt kan det va?
Håcky
Drömmare
Drömmare

Post by Håcky »

Är det någon som har erfarenhet av Keyes Billack i Solna och kan rekommendera dem?
Petrolheads
Nybörjare
Nybörjare

Post by Petrolheads »

Jag har använt Sthlms industrilack till en moppe och det blev bra, dom hade en kille som blästrade ram och tank för 500:- och vad jag betalade för lacken kommer jag inte ihåg, typ billigt.
Dom både våtlackar och pulverlackar - även köksluckor :-).
Även köpt en lambretta av en anställd där...
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Jag har använt mig av Acekustom Paint Shop Mc Lackering Mc Lack
De är kanske inte de billigaste men klart väldigt professionella och jobbet var ytterst topkvalikativt.

Om vi ska samla Stockholms lackerare i tråden.
Bara det är gjord av plåt så....
BD-Robert
Entusiast
Entusiast

Post by BD-Robert »

nyfiken..
vad får man ge för en lackering av en scooter i sthlm´s området?
ink slip spackel mm..
andreas.larsson
Entusiast
Entusiast

Post by andreas.larsson »

BD-Robert wrote:vad får man ge för en lackering av en scooter i sthlm´s området? ink slip spackel mm..
Någon som vet vad en våtlack med grundlack, slip, lack och klarlack i Sthlm-området kostar?
Post Reply