<i>Om man läser mittenstycket, verkar det som om åtminstone 1959 års modell hade låsbart förvaringsutrymme orginal, och "rymligt" dessutom.

</i>
kanske var det lås på 59:an då den hade batteriet där, min är en 60:a
<i>Jag saknar tyvärr båda nycklarna. Ska se om det går att byta ut låsen / tillverka egna nycklar. Har för mig att man kan köpa nytt lås till luckan på emscooters.</i>
det är lite olika lås på Touring genom åren, men om det finns lås så har EM
<i>Ska ta tag i motorn i nästa vecka...
Den verkar läcka lite olja.</i>
lite oljeläckage behöver inte vara någon fara, ibland kan det vara bensin som läckt ut från förgasarburken också.
<i>Får ändå för mig att det är lika bra att klyva motorn och byta alla packningar, packboxar etc...</i>
innan du river så se till att du har alla delar som du tänkt byta, ibland kan det vara restat eller svåra delar, bara så du inte blir ståendes med en motor som du inte får ihop till våren. det är inte ovanligt att man kan köra en orenoverad motor, kolla bara oljan i lådan, Touringmotorerna är riktigt seglivade konstruktioner
<i>Hmm.. hur låser ni era scootrar? Jag har min i en bur i ett flerbilsgarage. Tänkte köpa en kätting eller liknande, men det är ju svårt att trä den genom fälgarna som man gör med andra cyklar.</i>
man kan borra hål i fälgen och sätta ett bygellås runt fälgen, gör man inte större hål än nödvändigt så funkar det, tyvärr har en del nya lås fyrkantig bygel. en annan variant är att svetsa en ögla någonstans. det finns också lås för stödet som gör att man inte kan flytta vespan.
lycka till och visst ska du lacka den vit, det kommer att bli snyggt, original i all ära men alla måste ju inte vara blå.
Federico