Om inte gammelscootrar funnits, vad hade ni haft för fordon?
Om inte gammelscootrar funnits, vad hade ni haft för fordon?
En fråga av rent hypotetisk karaktär, men ändå:
Om inte "gammelscootrar" funnits, vad hade ni haft för hobby- eller bruksfordon istället? En ny plastscooter från Kina? Eller en össtysk Trabant kanske?
Jag hade nog riktat in mig på gamla tvåtaktshojar, typ Kawasaki 750 H2, Yamaha RD 350 och 500, Suzuki RG 500, Aprilia RS 250, Suzuki RGV 250 etc. En VW Buss split och en Amazon kombi hade nog också stått högt på önskelistan...
Mvh
/ Fredrik
Om inte "gammelscootrar" funnits, vad hade ni haft för hobby- eller bruksfordon istället? En ny plastscooter från Kina? Eller en össtysk Trabant kanske?
Jag hade nog riktat in mig på gamla tvåtaktshojar, typ Kawasaki 750 H2, Yamaha RD 350 och 500, Suzuki RG 500, Aprilia RS 250, Suzuki RGV 250 etc. En VW Buss split och en Amazon kombi hade nog också stått högt på önskelistan...
Mvh
/ Fredrik
Lotus (Caterham/Fairfield/annan klon) Super Seven http://www.youtube.com/watch?v=P5rkK_dT1xU, MGB, Mazda Miata eller annan kul tvåsitsig roadster. Och/eller en stor plastraket typ Vespa GTS 250/300 eller Yamaha T-Max.
/jens
/jens
Last edited by jencla on Thu 12 Mar 2009, 09:47, edited 1 time in total.
scooterdaddy - gammal är äldst
En sliten Morris Minor, såklart
- fast det har vi ju redan...

Gammal londontaxi står på min önskelista nån gång innan jag dör i a f..


Gammal londontaxi står på min önskelista nån gång innan jag dör i a f..
Hälsningar
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag kan inte hjälpa det, men just Lotus Super Seven tycker jag är en av bilhistoriens mest överskattade bilar. Förra sambons chef hade en sådan - ful som ett as och allmänt trött på alla plan. Toppar den ens 150 km/h?jencla wrote:Lotus (Caterham/Fairfield/annan klon) Super Seven http://www.youtube.com/watch?v=P5rkK_dT1xU, MGB, Mazda Miata eller annan kul tvåsitsig roadster. Och/eller en stor plastraket typ Vespa GTS 250/300 eller Yamaha T-Max.
/jens
Ja, de är coola! Men då ska det vara en original Honda från tidigt 70-tal och inget plagierat hitte-på-märke från modern tid.
Den var busig! Lät riktigt vässad och påminde t o m om gamla tvåtakts-rally-saabar i varvvillighet!
Äh, vad är en Londontaxi mot en hederlig gammal vulgärfet Checker Cab från New York?Bluesman wrote:Gammal londontaxi står på min önskelista nån gång innan jag dör i a f..
Mvh
/ Fredrik
fredrik woodstock in da house:
Om inte "gammelscootrar" funnits, vad hade ni haft för hobby- eller bruksfordon istället?
Nu har ju jag ett par andra hobby/bruks/nöjes-fordon som jag försöker få klara till våren....
Dee-Dee Ducati som är en 96'a Ducati Monster som ska få lite Hot Rod/Cafe stuk...


LTO är min Speedway hoj som ska gå på gatan....


Sen har jag även en 43'a Harley i oskruvat orginalskick som jag ännu inte börjat ordnigställa för gatan men så snart allt annat är klart så....
Överst på "önskelistan" står just nu en Volvo T22 traktor och en sunkig Sportster det är vad jag desperat behöver just nu men fråga om en timme så har jag nog kommit på något annat....
DP says: Utöver detta finns det 3 Ciao, 5 YZ 125 & en Italjet Formula....
Snider in da house:
Visst är det så! Brorsan har en riktig godbit på gång
Näeeee nu j*vlar en sån måste jag ju bara ha, också...........
Om inte "gammelscootrar" funnits, vad hade ni haft för hobby- eller bruksfordon istället?
Nu har ju jag ett par andra hobby/bruks/nöjes-fordon som jag försöker få klara till våren....
Dee-Dee Ducati som är en 96'a Ducati Monster som ska få lite Hot Rod/Cafe stuk...

LTO är min Speedway hoj som ska gå på gatan....


Sen har jag även en 43'a Harley i oskruvat orginalskick som jag ännu inte börjat ordnigställa för gatan men så snart allt annat är klart så....
Överst på "önskelistan" står just nu en Volvo T22 traktor och en sunkig Sportster det är vad jag desperat behöver just nu men fråga om en timme så har jag nog kommit på något annat....
DP says: Utöver detta finns det 3 Ciao, 5 YZ 125 & en Italjet Formula....
Snider in da house:
Visst är det så! Brorsan har en riktig godbit på gång
Näeeee nu j*vlar en sån måste jag ju bara ha, också...........
Innan jag fann mitt Vespaexemplar var min 2:a gen Camaro mitt hobbyfordon. Efter att ha ägt den i över 10 år börjar visst renoveringsbehov göra sig påmint.
I min ungdom hade jag en Suzuki GT550, trecylindrig tvåtakt. Ett bra exemplar till rätt pris står på önskelistan. I flera år har jag även sökt en Suzuki RE-5. Endast ett trettiotal sådana wankelmotorcyklar kom till Sverige i början på sjuttiotalet.
Tips emottages tacksamt.
I min ungdom hade jag en Suzuki GT550, trecylindrig tvåtakt. Ett bra exemplar till rätt pris står på önskelistan. I flera år har jag även sökt en Suzuki RE-5. Endast ett trettiotal sådana wankelmotorcyklar kom till Sverige i början på sjuttiotalet.
Tips emottages tacksamt.

Jag hade nog haft samma hobby som egentligen är mitt huvudintresse även när jag är med scooter.
Musik, musik och mer musik därtill!
Har ju tom hunnit äga en inspelningsstudio i 10 år och producerat/skrivit musik inom allehanda genre som existerat innan jag köpt mig min första scooter.
Kan nog klart mycket mer om musik än scootrar när jag tänker efter!
Musik, musik och mer musik därtill!
Har ju tom hunnit äga en inspelningsstudio i 10 år och producerat/skrivit musik inom allehanda genre som existerat innan jag köpt mig min första scooter.

Kan nog klart mycket mer om musik än scootrar när jag tänker efter!
Bara det är gjord av plåt så....
Under förutsättning att jag hade pengarna och tiden, en Maserati Khamsin:

Kolla också in denna underbara broschyr:
http://lofstrom.net/images/Khamsin.pdf

Kolla också in denna underbara broschyr:
http://lofstrom.net/images/Khamsin.pdf
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
-
- Lärling
- Posts: 583
- Joined: Wed 10 Sep 2003, 09:00
- Location: Öglunda, Axvall, Skara
- Contact:
Enligt specifikationerna toppar den hisnande 164 (!) km/h, så jag var ju inte ens nära*. Det är så fort att man får spika fast lacken för den inte ska flyga av i fartvinden. Håll i hatten!patrikgrann wrote:Alfa 2000 eller en Lotus Super Seven. och kan man inte få upp den bilen över 150km/h så är det uppenbart skit bakom ratten!
http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=62986
(Scrolla ned en bit)
* = ironi
Skit bakom ratten var det, ja...

Mvh
/ Fredrik
- Peter Sundfeldt
- Lärling
- Posts: 306
- Joined: Tue 24 Oct 2006, 00:20
- Location: Linnéstaden, Göteborg
- Contact:
jencla wrote:Lotus (Caterham/Fairfield/annan klon) Super Seven http://www.youtube.com/watch?v=P5rkK_dT1xU, MGB, Mazda Miata eller annan kul tvåsitsig roadster. Och/eller en stor plastraket typ Vespa GTS 250/300 eller Yamaha T-Max.
/jens
På klippet som Jens länkar till är det nog ingen 1963 Lotus Super Seven med en lätt trimmad Kent-spis på 90 hästar som toppar 164 km/h... Och en Caterham Seven av idag är förödmjukande konkurrenskraftig på en teknisk racerbana mot många av de flera-hundra-hästars superbilar jag har kört genom åren. Men tycke och smak om utseendet är förstås inte mycket att göra åt. Titta för övrigt gärna på Motorjournalens säsongspremiär nu på tisdag 17/3, där kör jag på Falkenbergs Motorbana just en av de mera respekterade Super Seven-replicas, en Westfield Megabusa. 180-hästars Suzuki Hayabusa-maskin i 490 kg fulltankad bil. Då går det mer än 164 km/h och det låter väldigt vackert.Woodstock wrote:Jag kan inte hjälpa det, men just Lotus Super Seven tycker jag är en av bilhistoriens mest överskattade bilar. Förra sambons chef hade en sådan - ful som ett as och allmänt trött på alla plan. Toppar den ens 150 km/h http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=62986
Hålla sig till ämnet... sorry! Jo, jag hade nog kört och ägt det jag gör nu, vilket är en spretig blandning av två- tre- och fyrhjuligt franskt, italienskt, tyskt, engelskt och amerikanskt utan någon särskild inriktning.
Och i så fall en kul hoj i stället för scootrarna. De borde man kunna kvitta ekonomiskt mot... fast då blir valet modernt förstås... en något år gammal Fireblade, R1, GSX1000R eller kanske till och med en mogen BMW K1200S. Det är entusiastcyklar, de med. Från början.
Last edited by Peter Sundfeldt on Sat 14 Mar 2009, 00:16, edited 2 times in total.
/Peter Sundfeldt
1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
- Peter Sundfeldt
- Lärling
- Posts: 306
- Joined: Tue 24 Oct 2006, 00:20
- Location: Linnéstaden, Göteborg
- Contact:
En polare har Uralen nedan och det har bara varit problem från första början (trots att den bara hade gått under 1000 mil när han köpte den). Dessutom har det varit enorma problem att få tag i delar här i Sverige. Han har den dock kvar trots alla problem han har fått ta itu med. Fattar inte tjusningen med den om jag ska vara ärlig...Daya wrote:Kul tråd...! Jag hade säkert snöat in på en Ural, utan sidovagn gärna framförd med en mig-pilot-hjälm vilket naturligtvis inte är smart men rätt coolt.


Mvh
/ Fredrik