Är det popnit som gäller.....

Popnit eller plåtskruv.Thomas wrote:Hej jag undrar om det finns någon som har listat ut hur man kan fästa fotlist tex av gummi i alu skena på mitt partiet(den lilla biten i mitten).
![]()
![]()
![]()
jag tror att plåtskruv har djupare och glesare gänga.crispin wrote:Popnit eller plåtskruv.Thomas wrote:Hej jag undrar om det finns någon som har listat ut hur man kan fästa fotlist tex av gummi i alu skena på mitt partiet(den lilla biten i mitten).
![]()
![]()
![]()
Vet inte vad det är för skillnad på plåtskruv och vanlig liten träskruv men det var vad jag blev rekommenderad.
C
Om du tar ut hela fotbromspaketet kan du nå in med verktyg och fingrar i tunneln för att fästa med små bult och muttrar. Det är ett jäkla pilleri, men det går!Thomas wrote:Hej jag undrar om det finns någon som har listat ut hur man kan fästa fotlist tex av gummi i alu skena på mitt partiet(den lilla biten i mitten).
![]()
![]()
![]()
Det här har jag försökt ikvällOm du tar ut hela fotbromspaketet kan du nå in med verktyg och fingrar i tunneln för att fästa med små bult och muttrar. Det är ett jäkla pilleri, men det går!
Mvh
/ Fredrik
hej,jag tog vanliga plåtskruv,inga problem alls....Rickard wrote:Det här har jag försökt ikvällOm du tar ut hela fotbromspaketet kan du nå in med verktyg och fingrar i tunneln för att fästa med små bult och muttrar. Det är ett jäkla pilleri, men det går!
Mvh
/ Fredrik![]()
![]()
![]()
Handen går bara inte in i hålet för fotbromsen, så efter mycket pillande gav jag nästan upp och hämtade grabben på snart 4årHans hand var lagom stor för hålet, men tyvärr är han för liten för att trä på en bricka och sedan en mutter. Så jag fick ge upp det med. Efter MYCKET pillande med diverse verktyg och en lampa inne i tunneln fick jag dit 2 skruvar, så nu är det bara 10kvar
![]()
.....Jag inser att detta kommer att ta knäcken på mig. Jag har tålamod, men det finns ju gränser! Att gänga original hålen som är typ 6.5mm till M7 eller M8 är ju heller inget alternativ, då dessa skruvar har en för stor skalle för att passa i listen.
Hur i hela världen har ni andra löst detta???