Rätt ska vara rätt, det är väl svetsar förmodar jag.
Jag är aluminiumkåpeskadad.
Men...
Jämför de här sardinerna:
Irriterande skillnad uppe vid luckan. Det går ju inte, eller?
Jag visste att VS1:s vänsterkåpa har ett annat artikelnummer än VS2-5
men kunde inte begripa vad det skulle vara för skillnad.
Hmm... Det är nog bara att laga originalet ändå.
Har fått flera klagomål på för lite uppdateringar.
I dag fick jag baklampa från Norge. Tack, tack, tack! Fantastiskt.
Så himla kromad att det ser ut att vara repro, men det är det absolut inte.
Står "SIEM 15/5 1955" på glaset.
Dremlade även bort lite småsvetsar för att kunna lämna in styrdelarna på kromning.
Dessutom har jag lämnat in smådelar på fosfatering och förzinkning.
Den baklykten er inte repro skal jeg si, det er den mest kostbare baklyset som noengang har sitten noen av mine scootre.
Kjøpte den i England for 70£ uten pakning etter en anonns i scootering, så etter å ha betalt moms ock frak skickat jag den til kroming i England igjen. Men kvaliteten på den jobben er jo som dere ser såder..
Ser fram emot att få se din hoj ihopsatt, nu har du väl alla delar? Och efter att ha sett bl a Bosses Lambretta A vet jag att dina renoveringar håller mycket hög klass.
/jens
Tackar! Jo, nu har jag faktiskt allt.
Ett tag trodde jag att jag skulle bli tvungen att vänta ett år,
men nu bör den hinna bli klar till årets säsong.
/P
Ovan i tråden ses en kåpa lagad. Ser fenomenalt ut. Svetsen är punktad väldigt tätt - jag antar för att det inte skall riskera att slå sig. Fylldes denna svetsfog igen med en kontinuerligt sträng sedan eller var det tenn/spackel som var nästa steg?
Ja, det är super-Erik som har varit i farten. Han svetsade inte mer utan jag slipade och tennade sedan.
I dag kom ett trevligt paket (sprejburken är fylld med skrynkellack till cylinderkåpa och luftburkslock):
madoc wrote:Ovan i tråden ses en kåpa lagad. Ser fenomenalt ut. Svetsen är punktad väldigt tätt - jag antar för att det inte skall riskera att slå sig. Fylldes denna svetsfog igen med en kontinuerligt sträng sedan eller var det tenn/spackel som var nästa steg?