Tjena!
Har grejjat med framgaffeln och tänkte passa på att byta styrlager när jag ändå hade plockat isär prylarna. Men nu upplever jag det som ruskigt svårt att justera framgaffeln så det går smidigt utan glapp...
Drar jag åt så att glappet försvinner går det trögt att styra, lossar jag precis lagom för att styret ska löpa fint så känner jag ett glapp när jag drar "framåt / bakåt" i gaffeln... har försökt läsa lite på här på forumet, men jag antar att det jag undrar är om det ska vara så här "svårt" ?
Känns som väldigt små marginaler mellan glapp / styra lätt...
För visst ska man väl inte godta något glapp alls i framgaffeln?
mvh / Fredrik
Glapp i framgaffel, nya styrlager rally 180
Glapp i framgaffel, nya styrlager rally 180
Vespa Rally 180 1971
Om du med ordentliga verktyg menar hammare och mejsel så har jag det. Men jag antar att du syftar på något annat verktyg... jag har inte bytt några lagerkoppar men däremot stukade jag dammskyddet för att få av framskärmen... det slog mig inatt att jag kanske inte lyckats återforma det korrekt, får bli en sväng till garaget i eftermiddag...mavio wrote:Det ska inte vara något glapp. Har du bytt styrlagerkopparna kanske dom hamnat lite snett? Har du ordentliga verktyg att dra med? Annars brukar det alltid röra på sig åt något håll så det blir fel.
tack för svar !
Edit:
Japp där ser man, det var dammskyddet som tog emot lagerskålen...
Vespa Rally 180 1971