Eftersom det var folk som ville se bilder på den så kommer dom här:

Riktigt nöjd med den, men tänkte piffa upp den lite till med bl.a. kromad svänghjulskåpa.
Frågan är bara hur ska jag våga köra med den, det vore ju så tråkigt om man fick en repa

Lite oskarp men den syns ju att det är en blå vespa i alla fall.

Lite kul att jag lyckades fräscha upp hastighetsmätaren så mycket att jag kunde ha kvar den då rostangreppen var rätt stora. Kromkanten runt mätaren var definitivt inget undantag.
Men som tur va så var det bara nån hemsk silverfärg någon tidigare ägare hade kladdat på. Den silverfärgen har jag nog fått ta bort från det mesta på den stakars vespan.

Skicket från börjar var ett penselmålat schabrak utan fungerande (fastrostad sen långt innan jag var född) fjädring och det var inte brist på rosthål heller om man säger så.
Det går säkert att skriva flera mil text om renoveringen men jag tror inte att ens den mest inbitne vespa fantasten orkar läsa det.
Jag kommer nog inte renovera fler vespor i alla fall men kanske en och annan bil. Projektet har ju tagit nåt år då jag har haft fullt upp med polarna skola och annat som hör till åldern vad jag förstår.
Det är "bara" ett och ett halvt år (en evig väntan) kvar till körkortsåldern infinner sig och fram tills dess tänkte jag försöka skaka liv i en Corvette.

Men fram tills det blir åka av ska jag göra Göteborgs cykelbanor osäkra.

Ha de gött // Sven
PS Kan jag vara den enda 16-åringen i Sverige som har gett sig på ett sådant projekt tro?? DS