När jag köpte min vespa var splinesen på kickaxeln slut, däremot fanns det lite hål borrade i den och i själva kicken... Har dragit igenom (två) bultar och nu sitter den fast ordentligt. Tänker självklart handla på mig lite riktiga grejjor och fixa detta när jag väl bestämmer mig för att klyva motorn, något jag inte alls är sugen på just nu... tyvärr pekar kicken allt för mycket nedåt och jag funderar därför på om man kan böja till den... eller är risken allt för stor att den går av... eller försvagas ? Eller bör det inte vara någon fara om man värmer ordentligt?
kan man dra upp kicken till ett högre läge? isåfall är det säkert någon del i kickmekanismen som strular (vanligt på GS160/SS), alltså går det att fixa
Federico wrote:kan man dra upp kicken till ett högre läge? isåfall är det säkert någon del i kickmekanismen som strular (vanligt på GS160/SS), alltså går det att fixa
Nej, utan problemet var att borrhålen genom axeln och själva kicken inte satt helt "rätt" vilket gjorde att kicken pekar för mycket neråt. Som sagt, jag byter ut kickaxel och kick när jag känner att det är dags att klyva motorn, men i dagsläget tänkte jag bara böja till själva kicken, om man vågar alltså...
Kicken är av aluminium. Den bryts väl om man försöker böja? Bättre kanske att installera ett högre gummi på kickens trampa? Om det nu bara är en tillfällig lösning?