fick tag i en velocifero i ganska skapligt skick förra veckan.
lägger upp ett par bilder.
någon som vet var man kan hitta en tändspole (cdi) till denna skönhet...??
farsan in da house:
någon som vet var man kan hitta en tändspole (cdi) till denna skönhet
Som jag sa i telefon, köp en Malossi tändspole & separat CDI kit 55 9678 då dom flesta Velo & Formula (samma cdi-tändspole) som kom till Sverige är strypta i CDI'n och kanske inte det lättaste att hitta idag...
DP says: F*n va söt den är, den lär du inte få ha i fred....
Edit: Färgen hette colore salmoni rosa, smaka på den....
Skojjar du???? alltid sugen på 2-hjulingar och en Velo skulle sitta hur fint som helst men nu känns det som jag måste hejda mig lite, Vespan MÅSTE bli klar till våren sen köpte jag ju en Ducati Monster häromveckan och hon får många presenter & omvårdnad just nu så jag vet inte hur jag skulle få tiden att räcka till. Du har väl en snart 15-åring hemma som skulle bli coolast i plugget på den....
DP says: Håll i den!!!!! Du kommer att ångra om du säljer den.....
DP wrote:Du har väl en snart 15-åring hemma som skulle bli coolast i plugget på den....
15-åringen är inte direkt imponerad...
där är det bara hennes ditech som gäller.
gumman däremot, blev helt galen när hon såg den, och skrek att hon skulle ha den att åka med till jobbet.
nåja, vi får väl se hur det blir med det...
I början var det sjukt svårt med delar men nu verkar de flesta tyska butiker ha byggt upp ett sortiment. Privatsamtal till italjet.co.uk annars, de har ett gammalt lager som ligger och samlar damm.
Det där med CDI hade jag aldrig tänkt på, får applicera det själv om inget annat hjälper.
I början var det sjukt svårt med delar men nu verkar de flesta tyska butiker ha byggt upp ett sortiment. Privatsamtal till italjet.co.uk annars, de har ett gammalt lager som ligger och samlar damm.
Det där med CDI hade jag aldrig tänkt på, får applicera det själv om inget annat hjälper.
läste tidigare om era "bravader"...
hittade du förresten något orginal tanklock?
jag har hittat en firma i holland som säljer bla kolv och tändspole till velificeron,
och tänkte beställa i dagarna.
något du är intresserad av?
Nopse inget original tanklock, bara italjet.co.uk's kromkopia.
Vi har fästat vår med lite våld och silvertejp
eventuellt. vet inte riktigt i vilken riktning vi ska gå på för att få liv i den. cdi grejerna låter av intresse. det och luftburk, avgasrör möjligen. De ska vara strypta i avgasröret de.
Hoppas läget är under kontroll..
Snygg V50a, den klär dig
Vi hörs mannen..
farsan wrote:fick tag i en velocifero i ganska skapligt skick förra veckan.
lägger upp ett par bilder.
någon som vet var man kan hitta en tändspole (cdi) till denna skönhet...??
Jepp! Gjorde det idag. Resultat är att varenda tjej stannar upp och beundrar en och den (tror iofs att 'den' vinner). Sedan var det 2 byggarbetare som pekade och garvade
Godkänt tycker ja!