Vibrationer Honda fjs 600

Här kan ni diskutera allt som rör s.k. "maxiscootrar"
Post Reply
lille-lasse
Drömmare
Drömmare

Vibrationer Honda fjs 600

Post by lille-lasse »

Hej!
Har nyligen köpt en fjs 600, går jättefint men problem med vibrationer som känns i hela chassit.

Man käner att det vibrerar i fötter ,rumpa,händer,syns lite i backspeglar,Pratade med mekanikern på honda MC i helsingborg och han sa att det blir bättre men det försvinner inte helt.

Hojen har bara gått 16 mil i skrivande stund så jag förstår att man får räkna med en del problem under inkörningstiden.

Vibrationerna planar ut och försvinner vid ca:100/tim
Det är inga jätteproblem men eftersom det känns en del i 70 och 90 km/tim och om de består så är det inte bra.

Har oxå en honda lead 110 cc,på den så märker man inte liknande problem,men den är ju betydligt mindre så det är förmodlingen inte en jämförelse som duger.

Är nybliven scooter ägare och har bara kört mc typ custom/guldvinge men tröttnade på att hålla på och växla upp och ner hela tiden. Har återfått min körglädje igen genom scooterkörning vilket är fantastiskt kul.

tacksam för svar MVh Lars
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

Det låter ju inget vidare med så mycket vibrationer. Att det skulle vara normalt med vibrationer under inkörningstiden, som går bort sedan, är jag skeptisk till.

/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Jobo
Nybörjare
Nybörjare

Post by Jobo »

Tjena lilla lasse...

600cc är rätt mkt kubik om det är en enstånka.
Om man sätter sig på t.ex. en KTM LC4 660
så vribrerar de satan... men de är fan så roliga att åka på :grin:
"Race on a scooter is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded"
BB
Nybörjare
Nybörjare

Post by BB »

Har kört en något äldre SW 600, och i dom farter du pratar om fanns absolut inga vibrationer. Det gör det inte heller i min nya SW400 som i princip är samma maskin.
//BB
Silver Wing 400
BB
Nybörjare
Nybörjare

Post by BB »

Hur har det gått, har du kommit till rätta med vibrationerna?
//BB
Silver Wing 400
Post Reply