London

Allt off-topic, och annat kul som kanske inte alltid har med scooter att göra
Post Reply
Olov
Drömmare
Drömmare

London

Post by Olov »

I mitten av Maj så bär det av till London. Någon som har tips på bra affärer, uteställen och liknande i London som kan vara roligt för en ska/soul och scooterfantast? Allt är av intresse.
swepett
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Nytt försök

Post by swepett »

Är det verkligen ingen som har några tips? Jag såg i en annan tråd tipset om Scooter Emporium men på deras sajt står det att de har stängt och numera bara kör postorder.
GT200 '07
Touring '60
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Nytt försök

Post by Federico »

för ca tio år sedan när jag var där senast fanns b.l.a Victory i Camden och Scooterworks under London bridge.

The Scooter Emporium (London)
Motor Cycles & Scooters (Shops & other Retail Outlets) based in the Brick Lane area of London
Tel: 020 73752277
Address: 61 Brick Lane, London, , E1 6QL

Victory Motorcycles
Motor Cycles & Scooters (Shops & other Retail Outlets) based in the Kentish Town Road area of London
Tel: 020 72842074
Address: 49 Kentish Town Road, London, , NW1 8NX
http://www.londononline.co.uk/profiles/178304/#

http://www.londononline.co.uk/local/Mot ... torcycles/
Federico
SoulBoy
Lärling
Lärling

Post by SoulBoy »

http://www.scooterworks-uk.com/
Är en ganska trevlig om än lite mysko affär. De gör underbart gott kaffe.

Synd att ScooterEmporium stängt ner, men Brick Lane är ändå värt ett besök. Bättre indisk mat lär man inte hitta på den här sidan jordklotet.

Carnaby street är väl gatan som gäller för kläder.

/Ronny
Popolino
Entusiast
Entusiast

Post by Popolino »

Håller med angående Scooterworks, en klart udda butik.

Här har du en till i London:
http://www.scootersurgery.co.uk
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Och om man vill köpa sig en schysst 60-talskostym, gärna skräddarsydd - någon som har tips på vart man kan vända sig?

Alternativt någon som gör detta på distans så man inte ens behöver ta sig till butiken (ok, det är förstås svårt men alternativet kan ju vara att ändringsskrädda en färdig suit för att få lite längre ärmvidd, exvis)....
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

victor wrote:schysst 60-talskostym, gärna skräddarsydd
hallå! bor inte du i Italien?

Kan du stå ut med konfektion så är väl DNA groove en av de bättre.

Det fanns en butik/webshop i London; Velvet Illusion, tror inte att den finns kvar längre, i alla fall inte hemsidan.

Merc eller Sherrys på carnaby är inget att rekomendera då deras prisnivå ligger som DNA groove men de når inte upp till samma kvalitet.

gå inte över ån för att hämta vatten...
Federico
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

victor wrote:
schysst 60-talskostym, gärna skräddarsydd

Skrädderiet Daniel Fashion i Hong Kong fixar på distans...men inte billigt.
danielfashions@yahoo.com
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Federico wrote: hallå! bor inte du i Italien?
Jeps, men tyvärr är inte det herrmode man möter på gatan eller i den normala klädbutiken av något mer raffinerat slag.

Italienskt standardklädsel (nu talar vi om killsidan, ok) består av för säckiga jeans (inte tillräckligt säckiga för att vara baggy dock) med dragskor i sidorna och i mitten baktill, T-shirt eller sweather, färgglad och gärna med mängder av påsydda märken, jacka i bävernylon eller dun, mörka naturnära färger och sneakers. Tänk Jack&Jones, Energy och JC i en otäck mix.
Kan du stå ut med konfektion så är väl DNA groove en av de bättre.
Ska genast följas upp!
Merc eller Sherrys på carnaby är inget att rekomendera då deras prisnivå ligger som DNA groove men de når inte upp till samma kvalitet.
Vare sig Merc eller några av de andra out-of-the-boxlösningarna känns speciellt intressanta - lång som man är brukar passformarna synas kvadratiska, d v s antingen rätt axelvidd och midjemått, men på tok för korta med ärmar som slutar vid armbågarna, alternativt tillräckligt långa (tveksamt med ärmlängden dock) men tillräckligt breda för att rymma 2 personer :sad:
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Ok, så har det följts upp.

Märket sys någonstans i norra Italien, och säljs i ett par butiker, även dem norrut, bl a i Veneto och Torino om jag inte missminner mig.

Så som för att bekräfta den totala stilbristen i Rom konstaterar jag bara att märket inte säljs inom en 500km-radie från Rom.

Noterbart är även att våra goda vänner med butik på Davidshallsgatan i Malmö för märket i Sverige :) Keep up the good work!
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

victor wrote:Ok, så har det följts upp.

Märket sys någonstans i norra Italien, och säljs i ett par butiker, även dem norrut, bl a i Veneto och Torino om jag inte missminner mig.

Så som för att bekräfta den totala stilbristen i Rom konstaterar jag bara att märket inte säljs inom en 500km-radie från Rom.

Noterbart är även att våra goda vänner med butik på Davidshallsgatan i Malmö för märket i Sverige :) Keep up the good work!
de har postorder.

DNA säljs som du sa i Malmö, men även i Göteborg och ett antal butiker i Stockholm
Federico
Post Reply