Är det här på riktigt?
Har Italjet återupptagit tillverkningen av Dragster? Och finns den i 250cc-version? Eller är det någon som behagar att skämta med mig aprilo?
/Mr T
Italjet Dragster 250???
-
- Nybörjare
- Posts: 25
- Joined: Tue 27 Jun 2006, 19:45
- Location: Sweden
Italjet Dragster 250???
Mr T
Vespa P200E 1983
Vespa GL 1963
Vespa P200E 1983
Vespa GL 1963
-
- Nybörjare
- Posts: 25
- Joined: Tue 27 Jun 2006, 19:45
- Location: Sweden
Kolla:
http://www.italjet.com/Modelli/Dragster ... fault.aspx
http://italjet.se/modell.htm
Är det på riktigt?
http://www.italjet.com/Modelli/Dragster ... fault.aspx
http://italjet.se/modell.htm
Är det på riktigt?
Mr T
Vespa P200E 1983
Vespa GL 1963
Vespa P200E 1983
Vespa GL 1963
-
- Nybörjare
- Posts: 25
- Joined: Tue 27 Jun 2006, 19:45
- Location: Sweden
Ja, det var lite för bra för att vara sant. Turbotyvärr!
Får väl fortsätta försöka få tag på en 180 då...men jag läste här på forumet nånstans att det förmodligen inte ens finns 100 st i Sverige...och att ingen av ägarna gärna släpper ifrån sig någon...
Kommer jag ihåg rätt att Dragster tillvekades 1999-2004? Vad hände sedan? Gick Italjet åt skogen? Trots vissa smärre kvalitetsproblem var väl Dragster en hit?
Får väl fortsätta försöka få tag på en 180 då...men jag läste här på forumet nånstans att det förmodligen inte ens finns 100 st i Sverige...och att ingen av ägarna gärna släpper ifrån sig någon...

Kommer jag ihåg rätt att Dragster tillvekades 1999-2004? Vad hände sedan? Gick Italjet åt skogen? Trots vissa smärre kvalitetsproblem var väl Dragster en hit?
Mr T
Vespa P200E 1983
Vespa GL 1963
Vespa P200E 1983
Vespa GL 1963
Klart dragstern är en hit! Den enda scootern efter dackefejden som är en stilikon. Med 21 hk på 107 kg är den det kvickaste som serietillverkats i scooterväg redan i orginalskick. Om man inte räknar bamsescooters som T-max. Med en smula trim sopar den mattan med T-maxen. Elsystemet är av italiensk standard och stötdämparna är sådär. Annars är kvaliten helt ok. Farsan på forumet har fem stycken så hör med honom om du vil få tag i en.
/David
mavio in da house:
Farsan på forumet har fem stycken så hör med honom om du vil få tag i en.
Inte längre, hjälpte en att "emigrera" till Enköping i lördags, dock ej till Mosta Hill men vi lär nog se mycket av den i sommar...
DP says: Skitskraj....
Farsan på forumet har fem stycken så hör med honom om du vil få tag i en.
Inte längre, hjälpte en att "emigrera" till Enköping i lördags, dock ej till Mosta Hill men vi lär nog se mycket av den i sommar...
DP says: Skitskraj....
Nu har jag tagit mig friheten och forskat lite
Mailade transportstyrelsen:
"Hej!
Totalt finns det 113 st Italjet registrerade, varav 26 st Italjet DR58.
Med Vänlig hälsning
Susann Landström
Informationssäljare
Trafikregistret"
DR58 är alltså Dragster 180 resten är eu-moppar och eventuellt några jupiter och nån annan modell jag inte minns.
Man får sluta va så mainstream finns ju så många

Mailade transportstyrelsen:
"Hej!
Totalt finns det 113 st Italjet registrerade, varav 26 st Italjet DR58.
Med Vänlig hälsning
Susann Landström
Informationssäljare
Trafikregistret"
DR58 är alltså Dragster 180 resten är eu-moppar och eventuellt några jupiter och nån annan modell jag inte minns.
Man får sluta va så mainstream finns ju så många

Drg 200
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
-
- Nybörjare
- Posts: 25
- Joined: Tue 27 Jun 2006, 19:45
- Location: Sweden
Ojdå...26 registrerade...ja, det var ju väldigt mainstream...
...hmmm...då undrar man ju vartåt priserna tar vägen... (Såg en till salu på Blocket i höstas, men den var inte hutlöst dyr, har jag för mig.)
Kanske finns några avställda ex men... oj det var betydligt färre än vad jag trodde. Kanske vet någon hur många som tillverkades? Och under vilka år?

Kanske finns några avställda ex men... oj det var betydligt färre än vad jag trodde. Kanske vet någon hur många som tillverkades? Och under vilka år?
Mr T
Vespa P200E 1983
Vespa GL 1963
Vespa P200E 1983
Vespa GL 1963