I näst senaste nummret av Scootering hittade jag en annons för tank sealer. En smörja som tydligen ska fixa både rost ( i rimliga mängder) o tätning av gamla tankar.
Någon som har någon erfarenhet av dylik genväg?
Tanken på Lambrettan min är lite smårostig innuti, man skulle ju gärna binda det innan det hamnar flagor i munstyckena...
/JM
kemisk tanksealer
-
- Administrator
- Posts: 439
- Joined: Fri 23 May 2003, 19:34
- Location: Stockholm
- Contact:
kemisk tanksealer
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
Jag har använt det på flera tankar bl.a. min P200, för 18 år sedan.
Skölj först med thinner & sedan med vatten. Fosforsyran som följer med kitet spädes med vatten och bör ligga i minst ett dygn.
Skölj enligt anvisningarna.
När kletet hälts i rotera tanken så hela insidan är täckt och låt torka en tid.
Rotera tanken igen men lägg den så att "pölen" hamnar på ett annat ställe.
Upprepa tills du är nöjd med resultatet.
Skölj först med thinner & sedan med vatten. Fosforsyran som följer med kitet spädes med vatten och bör ligga i minst ett dygn.
Skölj enligt anvisningarna.
När kletet hälts i rotera tanken så hela insidan är täckt och låt torka en tid.
Rotera tanken igen men lägg den så att "pölen" hamnar på ett annat ställe.
Upprepa tills du är nöjd med resultatet.

-
- Administrator
- Posts: 439
- Joined: Fri 23 May 2003, 19:34
- Location: Stockholm
- Contact: