Tips,tack!!!!!

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
op
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Tips,tack!!!!!

Post by op »

Håller på och plockar ihop min Primavera -80 som jag plockade ner i lådor för 6 år sedan och håller på att bli tokig på alla korkade Italienska lösningar( speciellt i lamphuset med wirerna).Jag har glömt mycket.....
Just nu är jag på den nyinköpta förgasaren, ska man verkligen kränga förgasar klammern över det nya gummit som sitter i chassit för att sedan trycka dit förgasaren och sedan spänna?Klammern borde vara större.....
Snälla hjälp......
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Tips,tack!!!!!

Post by Federico »

op wrote:Håller på och plockar ihop min Primavera -80 som jag plockade ner i lådor för 6 år sedan och håller på att bli tokig på alla korkade Italienska lösningar( speciellt i lamphuset med wirerna).Jag har glömt mycket.....
Just nu är jag på den nyinköpta förgasaren, ska man verkligen kränga förgasar klammern över det nya gummit som sitter i chassit för att sedan trycka dit förgasaren och sedan spänna?Klammern borde vara större.....
Snälla hjälp......
korkade Italienska lösningar? ;) du får hyra någon med små fingrar som kan fixa arbetet i styret...

ang förgasaren.
det ska inte sitta någon klammer utanpå gummit, klammern sitter direkt på metallhylsan som håller förgasaren på plats mot insugsröret. gummit är bara ett damm/vatten stänkskydd som bara sitter mellan ram och insugsrör.
Federico
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Image
op
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by op »

Aha, tack för hjälpen, detta måste vara bland de snabbaste och mest hjälpsamma meksida som finns.....tur att en del vet.
Post Reply