Påse under sadeln på nya Vespor

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Post Reply
swepett
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Påse under sadeln på nya Vespor

Post by swepett »

Vad är påsen som är instoppad under sadeln till för? Jag tänkte först, "vad smart, ett sadelskydd för regniga dagar". Men så fort det kom en störtskur var det ju dyngsurt rakt igenom...

/Svante
GT200 '07
Touring '60
wanten
Administrator
Administrator

Post by wanten »

Det är just som regnskydd påsen är tänkt. Problemet, som du själv påpekar, är att de läcker.

Sätt ett snöre i den och använd den som bromsskärm vid nödsituationer istället ;)
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

wanten wrote:Det är just som regnskydd påsen är tänkt. Problemet, som du själv påpekar, är att de läcker.
Det största problemet tycker jag är att när man stoppar in påsen för att åka blir det ju blött även i utrymmet under sadeln. Och den blötan dunstar inte av sig själv.

/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Skyddar aven sadeln mot smot, fagelbajs och uv-ljus fran solen. Drar normalt sett over mitt.
janc
Nybörjare
Nybörjare

Påsen...

Post by janc »

Fungerar enligt min erfarenhet rätt bra. Förutom att resåren efter ett antal år tappar spänst. Konstruktionen ser inte ut att uppmuntra till byte - tyvärr...:-/
janc
Nybörjare
Nybörjare

Post by janc »

Bergfors wrote:
wanten wrote:Det är just som regnskydd påsen är tänkt. Problemet, som du själv påpekar, är att de läcker.
Det största problemet tycker jag är att när man stoppar in påsen för att åka blir det ju blött även i utrymmet under sadeln. Och den blötan dunstar inte av sig själv.

/Jörgen
Jag brukar torka av med en handduk och stoppar inte in "påsen" i sadeln utan låter den ligga löst i förvaringsutrymmet. Då brukar den (och handduken) torka rätt snabbt.
Post Reply