tack Jens.jencla wrote:Kul diskussion, och snyggt jobbat i Photoshop, förlåt bildredigeringsprogrammet, av dig Federico! Som vanligt.
Några tankar:
1. På min nuvarande retro-PX (blanksvart, röda sadlar, vita däcksidor, en del krom, bild bland Medlemsbilder) har jag funderat på att lacka fälgarna röda. Avstår, den känns sobrare med silverfälgar och jag vill ha den lite åt det eleganta hållet.
Håller med, silver eller svart. Röda fälgar skulle göra att de röda sadlarna tappar sin utseendeförhöjande funktion.
sportigt och snyggt, kan fungera bra på en rally också, själv skulle jag köra på det vita som gordinibilarna. http://img379.imageshack.us/img379/1517 ... 10med8.jpg2. På min gamla grafitgrå värsting-PX 1986 som jag sålde sent 90-tal hade jag klargula fälgar (med svarta Michelin S1) och det var snyggt, tyckte jag. Pricken över i. Jag har också sett svarta scootrar med gula fälgar som varit fina.
oftast blir det snyggare om man håller sig till färg och form från den tidsera scootern är från, kolla på motorcyklar och bilar...
Håller med dig här också, vet inte varför jag inte gillar det, kanske för att man inte framhäver de breda fälgarna och de snygga trummorna när färgen är samma på kaross och hjul, det blir lite "back to GL". att sätta hjulkapslar på en SS är också lite synd då man gömmer detaljerna som talar om att det är en kraftmaskin3. Däremot reagerar jag lite när jag ser röda Vespa SS med röda fälgar. Jag tycker det är mycket snyggare med gaffel, nav och fälgar i silver, så som de var i original. Men det är min åsikt och den kan bero på att jag köpte en sådan ny.
F ö hyllar jag principen live-and-let-live, om jag får göra som jag vill så får du göra som du vill, så länge det inte skadar någon. Och vespacos helröda Vespa GL "666" är jättesöt![]()
/jens