Jag har alltid varit svag för dragracing med scootrar och har hört en massa om riktigt vältrimmade skandinaviska scootrar.
Vilka tider dessa åk presterat?
Finns det någon möjlighet att åka scooter på strippen under 2009 och få ett riktigt tidkort?
Hur kvickt på 201/402 m?
Hur kvickt på 201/402 m?
/David
mavio in da house:
Finns det någon möjlighet att åka scooter på strippen under 2009 och få ett riktigt tidkort?
Klart det finns!!!!! Vill du veta vart????
Kolla med detta gänget www.rodnkustom.se dom kör 1/8 mile på Kjula flygfält utanför Eskilstuna varje sommar, kunde kanske vara något iallafall för som som har en före 73'a men en förfrågan om en 78 Dragster (för det är väl vad du har) platsar....

DP says: Hänger där ett par gånger under sommaren och det är riktigt kul..
Klart det finns!!!!! Vill du veta vart????
Kolla med detta gänget www.rodnkustom.se dom kör 1/8 mile på Kjula flygfält utanför Eskilstuna varje sommar, kunde kanske vara något iallafall för som som har en före 73'a men en förfrågan om en 78 Dragster (för det är väl vad du har) platsar....

DP says: Hänger där ett par gånger under sommaren och det är riktigt kul..
Re: Hur kvickt på 201/402 m?
I Malmö på Meca Raceway (201 m) varje onsdag kl 18.30-22.00 kan du köra tills du blir blå i ansiktet (tidkort erhålles efter varje race). Pris för att köra en hel kväll är 100 kr (+100 kr "prova-på-licens" om du inte har tävlingslicens). Har själv bara kört racerhojar där, aldrig scootrar - men alla fordon är välkomna...mavio wrote: Finns det någon möjlighet att åka scooter på strippen under 2009 och få ett riktigt tidkort?
Mvh
/ Fredrik

Här ser ni Niklas dragster. En 9 år yngre Anna styr med säker hand omkring med den i de skummaste av kvarteren i Hamburg (?)!
Och sedan jag själv & min monstermotor efter samma blöta helg, dessa bilder är fotade av en Italiensk entusiast på Eurot och lägg märke till att alla andra på campingen har packat sig hem utom vi..

Mera bilder från Eurovespa2000 finns att se, flera svenska scooters finns med! http://www.testecromate.com/raduni/Euro ... /foto1.htm
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Woodstock: Meca verkar vara ett grymt bra upplägg. Synd att det är så långt från stan bara. Hmm man kanske skulle lasta släpet någon onsdag..
Ola Lång: Härliga bilder! Kompromisslöst stuk på din vespa! Vad är det för recept på motorn? Det ser ut att vara en bamse till reedkorg.
Niklas vespa var riktigt kool. Förlängningen av ramen ser ut att vara ett smart sätt att få ner kraften i backen. Eftersom det sitter wheelibars på den anar jag att den var rätt vild.

Ola Lång: Härliga bilder! Kompromisslöst stuk på din vespa! Vad är det för recept på motorn? Det ser ut att vara en bamse till reedkorg.
Niklas vespa var riktigt kool. Förlängningen av ramen ser ut att vara ett smart sätt att få ner kraften i backen. Eftersom det sitter wheelibars på den anar jag att den var rätt vild.
/David