Den saknades på min och i Haynes finner jag inte infon?
Tack på förhand.

VespaGBG wrote:Finns det någon vänlig själ som har en bild på hur sprinten/klämman till chokestången skall sitta? Skall tydligen ha funktionen att chokestången skall gå trögt.
Tack på förhand.
Aha tack! Man känner sig som ett miffo när man ställer så banala frågorFederico wrote:VespaGBG wrote:Finns det någon vänlig själ som har en bild på hur sprinten/klämman till chokestången skall sitta? Skall tydligen ha funktionen att chokestången skall gå trögt.
Tack på förhand.
http://www.scooterhelp.com/genmaintain/ ... cable.html
du är inte den första som kliar sig i huvudet över den konstruktionenVespaGBG wrote:Aha tack! Man känner sig som ett miffo när man ställer så banala frågorFederico wrote:VespaGBG wrote:Finns det någon vänlig själ som har en bild på hur sprinten/klämman till chokestången skall sitta? Skall tydligen ha funktionen att chokestången skall gå trögt.
Tack på förhand.
http://www.scooterhelp.com/genmaintain/ ... cable.html
på den smala delen gör de ingen nytta, det smala är till för att stoppa pinnen i bottenläget.vespaco wrote:Skall inte sprinten placeras på den där smala platsen? Där har vi dem i alla fall.
Det funkade kanonbra!! Tack för hjälpen.Federico wrote:du är inte den första som kliar sig i huvudet över den konstruktionenVespaGBG wrote:Aha tack! Man känner sig som ett miffo när man ställer så banala frågor
Och det är jag som lider av dåligt minne! Hehe... Glöm vad jag skrev...Federico wrote:på den smala delen gör de ingen nytta, det smala är till för att stoppa pinnen i bottenläget.vespaco wrote:Skall inte sprinten placeras på den där smala platsen? Där har vi dem i alla fall.
sprinten ska sitta precis som på bilden, så att den platta delen sitter i spåret på undersidan så den ger ett friktionsmotstånd när pinnen dras ut