Ta bort "drip tray" på wideframe

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Mike Tropic
Lärling
Lärling
Posts: 276
Joined: Sat 24 May 2008, 07:14
Location: ÖREBRO
Contact:

Ta bort "drip tray" på wideframe

Post by Mike Tropic »

Den plattan som har en dränage under förgasaren, vad den nu heter på svenska.
Hur får man bort den?
[url=http://mondostyle.se]MONDO SS[/url]
Ola Lång
Chefsmontörn
Posts: 720
Joined: Fri 29 Aug 2003, 19:29
Location: Nykil
Contact:

Post by Ola Lång »

lyft på packningen mellan förgasare och burk. Lossa skruven som sitter därunder med en spårmejsel. Lyft sedan bort burken.

EDIT: NU fattar jag att det var en odlie som menades! glöm allt som här ovan står!
Last edited by Ola Lång on Thu 22 Jan 2009, 17:01, edited 1 time in total.
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Mike Tropic
Lärling
Lärling
Posts: 276
Joined: Sat 24 May 2008, 07:14
Location: ÖREBRO
Contact:

Post by Mike Tropic »

Image

det är plattan uppe i vänstra hörnet enl. bild som inte vill komma loss på en VL2T . Enligt denna bild så är det 2 skruvar som håller plattan, men på min finns inte ett hål förrutom dränaget
[url=http://mondostyle.se]MONDO SS[/url]
User avatar
Paka
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 1728
Joined: Tue 20 Sep 2005, 21:13
Location: Sweden

Post by Paka »

På wideframe sitter den där den sitter.
Kollade i mina papper nu och 53-54 (VM1-2) är "tråget" med (nitat), på VL1-2:s sprängskisser är bara gummitutan utmärkt.
/P
Mike Tropic
Lärling
Lärling
Posts: 276
Joined: Sat 24 May 2008, 07:14
Location: ÖREBRO
Contact:

Post by Mike Tropic »

Ok, ja det förklarar ju ett och annat. Då ser det ut att bli lite knöligare att byta kabelstam.

Tack för informationen!
[url=http://mondostyle.se]MONDO SS[/url]
User avatar
Paka
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 1728
Joined: Tue 20 Sep 2005, 21:13
Location: Sweden

Post by Paka »

Nej, varför skulle det vara det?
Mike Tropic
Lärling
Lärling
Posts: 276
Joined: Sat 24 May 2008, 07:14
Location: ÖREBRO
Contact:

Post by Mike Tropic »

Jag trodde man skulle komma åt bättre som man gör på t.ex. smallframe när man byter.

EDIT:
Lite off topic..
Jag har en VM1/VN1 sadel till denna. Överdrag finns att inköpa på www.mauropascoli.it
Men när man reggar sig så vill dom ha VIN nummer, vad så vitt jag förstår är någon slags motvarighet till ett personligt VAT-Nr. Jag skrev i mitt personnr. så att det gick att komma vidare.
Men har någon koll på detta?
[url=http://mondostyle.se]MONDO SS[/url]
Hedge
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 1595
Joined: Tue 23 Sep 2003, 16:39
Location: Stockholm

Post by Hedge »

VIN = Vehicle Identification Number = Ramnummer.

Du har angivit en väldigt konstig vespamodell, m.a.o :). Unik, kan man säga.

/G
Mike Tropic wrote:Jag trodde man skulle komma åt bättre som man gör på t.ex. smallframe när man byter.

EDIT:
Lite off topic..
Jag har en VM1/VN1 sadel till denna. Överdrag finns att inköpa på www.mauropascoli.it
Men när man reggar sig så vill dom ha VIN nummer, vad så vitt jag förstår är någon slags motvarighet till ett personligt VAT-Nr. Jag skrev i mitt personnr. så att det gick att komma vidare.
Men har någon koll på detta?
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Mike Tropic
Lärling
Lärling
Posts: 276
Joined: Sat 24 May 2008, 07:14
Location: ÖREBRO
Contact:

Post by Mike Tropic »

Hahaha det lustiga i denna historia är jag skrev fel. Det är TIN dom vill ha reda på och inte VIN. Jag rör ihop alltsammans, mitt fel alltså.

Googlar man TIN så poppar "Taxpayer Identification Numbers (TIN)" upp.

Det hade ju varit mer passande med VIN..
[url=http://mondostyle.se]MONDO SS[/url]
Post Reply