Jag har studerat porttider och annat i min P200-motor, och det som slår en först är att kolven delvis skymmer överströmningskanalerna när den är i N.D. Ska den göra det? Bör man schimsa upp cylindern?
Sen kolvens utseende...kan man göra något på kolven för att optimera flödet?
flödet blir ju egentligen bara mer optimerat just den korta tid på varvet när kolven är i absoluta bottenläget, annars är det ju en kant på alla cylindrar, även på de som öppnar helt längst ner ska ju kolven upp och ner.
Hedge wrote:Jo, men också öka/förbättre flödet. Hmmm...
/G
marre wrote:Schimsar du upp cylindern kommer du ju ändra porttiderna..
just det, jag får på det sättet tvåcylindrig motor som p.g.a detta låter dubbet så mycket....
Nä, då tror jag mer på marres lådvin...
tror du att han kör sin Dragster på lådvin? den går i alla fall fort så något lurt är det, kanske den där knorren på avgasystemet? du får prova att smida en sån till PX:en Fritte
Federico wrote:
just det, jag får på det sättet tvåcylindrig motor som p.g.a detta låter dubbet så mycket....
Nä, då tror jag mer på marres lådvin...
tror du att han kör sin Dragster på lådvin? den går i alla fall fort så något lurt är det, kanske den där knorren på avgasystemet? du får prova att smida en sån till PX:en Fritte
Att smida fåniga avgasrör hör min svunna ungdom till...
Cylindern är mao ord som gjord för att hissas. Hur mycket överlapp är det? Är inte en p200 cylinder samma som px men har alla portarna en smula högre upp? Du kanske har en p200 motor med px cylinder.