tjena
Nu är jag nästan klar med renoveringen av min babyblå v50.
Tyvärr verkar plåtbiten som håller vajrarna under motorn ha försvunnit i ytbehandlingen (nr 47 i länken). http://www.scooterhelp.com/manuals/V5A1 ... page04.jpg
Någon som som vet var man kan få tag på en??
Erik på em kunde inte fixa någon och jag kunde inte hitta den hos Sip.
Lite tråkigt att inte kunna provköra pga. en sådan liten pryl.
Tacksam för svar / Sven
Gokartnisse wrote:tjena
Nu är jag nästan klar med renoveringen av min babyblå v50.
Tyvärr verkar plåtbiten som håller vajrarna under motorn ha försvunnit i ytbehandlingen (nr 47 i länken). http://www.scooterhelp.com/manuals/V5A1 ... page04.jpg
Någon som som vet var man kan få tag på en??
Erik på em kunde inte fixa någon och jag kunde inte hitta den hos Sip.
Lite tråkigt att inte kunna provköra pga. en sådan liten pryl.
Tacksam för svar / Sven
men en vajerhållare kan du väl tillverka själv så länge?det e väl bara å ta ståltråd eller nåt.jag menar,om du vill provköra.
Blizzy: jo det skulle nog gå bra om man bara kunde hitta någonstans att fästa justeringsnippeln till kopplingen.
Med förstärkt koppling är det behövs det nog nåt lite kraftigare en lite stål tråd.
Bluesman: Bara plåtbiten saknas och det skulle vara väldigt vänligt av dig ifall du har en liggandes, men ser den ut som den i sip länken?
Min ser inte alls ut som den utan sitter med två bultar varav en också håller ihop motorblocket.
Har för mig att den från SIP är till den nya kopplingsluckan (den där hävarmen sitter på splines) och den med två hål (scooterhelp) till den med fast hävarm.
Gokartnisse wrote:Blizzy: jo det skulle nog gå bra om man bara kunde hitta någonstans att fästa justeringsnippeln till kopplingen.
Med förstärkt koppling är det behövs det nog nåt lite kraftigare en lite stål tråd.
Bluesman: Bara plåtbiten saknas och det skulle vara väldigt vänligt av dig ifall du har en liggandes, men ser den ut som den i sip länken?
Min ser inte alls ut som den utan sitter med två bultar varav en också håller ihop motorblocket.
Hälsningar Göteborgaren Sven
ber om ursäkt,tänkte inte på justeringsnippeln....
Bluesman: Då passar den inte, men tack så mycket ändå.
Em har den inte som reservdel men jag ska kolla med EHR och med lite tur så kan man kanske få den om några dagar.
Dom verkar ju ha den enligt sin hemsida i alla fall.
Bilder kommer så fort alla emblem och liknande är på plats och jag har hittat lite tid.
Nu är det äntligen fixat !
EHR ville inte skicka på "postorder". Men som tur va skulle jag till huvudstaden denna helgen (läs förra) och
med lite bondtur visade det sig att dom hade den inne.
Är det nån i framtiden som ska ha samma del se till att få rätt variant då det verkar som det finns 3 olika varianter.