9 tums fälgar?

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
piaggio
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

9 tums fälgar?

Post by piaggio »

Hej.
Vet nån var man kan köpa 9 tums fälgar verkar inte finnas på sip-scooters eller emscooters. vad står 2.10-10 för?
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: 9 tums fälgar?

Post by fritte »

piaggio wrote:vad står 2.10-10 för?
10 tum x 2.10 tum passar 10"x 3.00" och 10" x 3.50" däck. :grin: :evil:
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: 9 tums fälgar?

Post by Federico »

piaggio wrote:Hej.
Vet nån var man kan köpa 9 tums fälgar verkar inte finnas på sip-scooters eller emscooters. vad står 2.10-10 för?
annonsera på SSK marknaden, måste finnas massor med bättre beg liggandes då de flesta byter till 10" konverteringsfälg
Federico
piaggio
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by piaggio »

Okej tack för svaren. Är det bättre med tio tum fälgar eller byter dom flesta för utsendes skull?
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

piaggio wrote:Okej tack för svaren. Är det bättre med tio tum fälgar eller byter dom flesta för utsendes skull?
fördelar med 10":

- Större diameter = Högre utväxling = Högre toppfart
- Större diameter = Bättre väghållning
- Det finns mycket bättre däckutbud till 10"

fördelar med 9":

- Vespan ser ut som en original svensk V50
- Det kostar att konvertera till 10", man behöver fälg, slang, däck, uppskattningsvis 2000kr om man ska ha allt inkl frakt.
Federico
piaggio
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by piaggio »

hm okej tack, tror jag behåller 9tumarna snyggare och billigare framförallt.
anz
Entusiast
Entusiast

Post by anz »

Behöver du en öppen eller stängd fälg? Jag har en 9 tums fälg över som jag inte har användning för. Den öppna modellen!

Dessutom bytte jag från 9 tums till 10 tums med konverteringsfälgar. Priset ca 150 kr fälg. Ett redigt kap. 350 kr hjul med däck, tyvärr var det inga continentaldäck som följde med hehe.
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

anz wrote:Behöver du en öppen eller stängd fälg? Jag har en 9 tums fälg över som jag inte har användning för. Den öppna modellen!

Dessutom bytte jag från 9 tums till 10 tums med konverteringsfälgar. Priset ca 150 kr fälg. Ett redigt kap. 350 kr hjul med däck, tyvärr var det inga continentaldäck som följde med hehe.
du köpte alltså begagnade 10" konverteringshjul?
Federico
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Jag har en eller två niotumsfälgar liggandes, dock är jag osäker på vilket skick de är i. Men vill du ha någon av dem, så säg till via PM. De har suttit på sluten (fyrbultad) fälg.

Mvh

Guran
anz wrote:Behöver du en öppen eller stängd fälg? Jag har en 9 tums fälg över som jag inte har användning för. Den öppna modellen!

==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
anz
Entusiast
Entusiast

Post by anz »

Nej Federico, de var faktist nya. De var däremot lite repiga, inget speciellt säkert, de var inplastade och allt, jag målade om de ändå eftersom de gråa och jag gillar silvermetallic med mycket klarlack!
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

anz wrote:Nej Federico, de var faktist nya. De var däremot lite repiga, inget speciellt säkert, de var inplastade och allt, jag målade om de ändå eftersom de gråa och jag gillar silvermetallic med mycket klarlack!
då måste de varit extremt billiga
Federico
Post Reply