T5 i reklam?

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
henrikborjeson
Mästare
Mästare

T5 i reklam?

Post by henrikborjeson »

Någon som vet vem som lånat ut sin röda T5 till KappAhls reklamfilm?

mvh/HB
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

Nu har inte jag sett den, men är det verkligen i Sverige?
Såna reklamfilmer brukar ju oftast spelas in typ på Kanarieöarna eller liknande.
/P
Ola Lång
Chefsmontörn

Post by Ola Lång »

http://www.kappahl.se/

Den syns på bild i mitten när man öppnar sidan, verkar vara svårstartad så då är det inte calles ellera mickes :-) :grin:
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Micool1972
Entusiast
Entusiast

Post by Micool1972 »

Jag var också inne och tittade på deras hemsida, för att se om man kanske kunde luska ut ur omgivningen VAR den filmats...men jag kunde bara konstatera att det INTE var från kyrkbältets regniga urskogar. Det såg ut att vara varmt och skönt så det måste ha varit från skåne...eller neråt världen...
Tom
Nybörjare
Nybörjare

Post by Tom »

Paka wrote:Nu har inte jag sett den, men är det verkligen i Sverige?
Såna reklamfilmer brukar ju oftast spelas in typ på Kanarieöarna eller liknande.
/P
Inte Kanarieöarna denna gång. Det är Mallorca.

http://investors.kappahl.se/index.php?p ... fw_lang=sv
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Lambretta i Sistersreklamen:

http://www.youtube.com/watch?v=x2r6hfZCcUU
mejiro
Entusiast
Entusiast

Post by mejiro »

Jag blev uppringd av företrädare för Garmin som skulle spela in en reklamfilm för deras GPS-navigatorer. De hade bestämt sig för en dragon red GTS 125 och fått tips via Scooterklubben om att jag har en. I slutändan blev det dock inget, för de ville låna Vespan i ett par dagar, låta nån fotomodell köra den och hade inte vilja att erbjuda mig någon vettig ersättning. Ska bli spännande att se vilken scooter de till sist valde för reklamfilmen.
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

mejiro wrote:Jag blev uppringd av företrädare för Garmin som skulle spela in en reklamfilm för deras GPS-navigatorer. De hade bestämt sig för en dragon red GTS 125 och fått tips via Scooterklubben om att jag har en. I slutändan blev det dock inget, för de ville låna Vespan i ett par dagar, låta nån fotomodell köra den och hade inte vilja att erbjuda mig någon vettig ersättning. Ska bli spännande att se vilken scooter de till sist valde för reklamfilmen.
he, he. typiskt att de ska låna nästan gratis när alla andra i projektet drar in feta pengar. jag skulle inte låna ut ett fordon till reklaminspelning, har hört alldeles för många historier om allt från kvaddade, till repade, transportskadade fordon i samband med pr-jippon, reklamfoto, skyltningar och filminspelning. alla är så pinsamt snåla också, typ ett presentkort på några hundra eller så....
Federico
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Federico wrote:he, he. typiskt att de ska låna nästan gratis när alla andra i projektet drar in feta pengar. jag skulle inte låna ut ett fordon till reklaminspelning, har hört alldeles för många historier om allt från kvaddade, till repade, transportskadade fordon i samband med pr-jippon, reklamfoto, skyltningar och filminspelning. alla är så pinsamt snåla också, typ ett presentkort på några hundra eller så....
Så rätt Federico!

Min syrra lånade ut (eller jag lånade ut hennes) sin Vespa 125 till filminspelning i två månader, var lovad:
A. 500:-
B. originalfoto som användes i filmen
C. två fribiljetter till premiären.

Efter att jag jagat på dem i ett antal gånger fick hon B + C, aldrig A.
Trist att jag inte lade in kontantersättningen i avtalet.

/C
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Min fåfänga och stoltheten att se min egen Vespa i reklam skulle överväga. Vill nån låna en röd Sprint så skicka dom till mej!
crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

mejiro wrote:Jag blev uppringd av företrädare för Garmin som skulle spela in en reklamfilm för deras GPS-navigatorer. De hade bestämt sig för en dragon red GTS 125 och fått tips via Scooterklubben om att jag har en. I slutändan blev det dock inget, för de ville låna Vespan i ett par dagar, låta nån fotomodell köra den och hade inte vilja att erbjuda mig någon vettig ersättning. Ska bli spännande att se vilken scooter de till sist valde för reklamfilmen.
Lite konstigt det där, Jag blev uppringd av en reklamare som representerade Garmin som sade att de absolut ville ha en NYARE röd Vespa. Så jag kollade upp vilka som hade det i stockholmsområdet och hänvisade vidare.
Strax efteråt blev jag kontaktad av en klubbkamrat som jobbar med reklamfilm. Kamraten representerade också Garmin men sa att de sökte en ÄLDRE röd Vespa.

Då kom jag att tänka på en vespa 50 som jag ägt tidigare men sålt, och så här blev det:

http://www.youtube.com/watch?v=5P1YOFfN ... re=related

Crispin
Medlem i Svenska Scooterklubben.
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

calle wrote:
Federico wrote:he, he. typiskt att de ska låna nästan gratis när alla andra i projektet drar in feta pengar. jag skulle inte låna ut ett fordon till reklaminspelning, har hört alldeles för många historier om allt från kvaddade, till repade, transportskadade fordon i samband med pr-jippon, reklamfoto, skyltningar och filminspelning. alla är så pinsamt snåla också, typ ett presentkort på några hundra eller så....
Så rätt Federico!

Min syrra lånade ut (eller jag lånade ut hennes) sin Vespa 125 till filminspelning i två månader, var lovad:
A. 500:-
B. originalfoto som användes i filmen
C. två fribiljetter till premiären.

Efter att jag jagat på dem i ett antal gånger fick hon B + C, aldrig A.
Trist att jag inte lade in kontantersättningen i avtalet.

/C
Ett känt lundaföretag i matförpackningsbranschen skulle ha Italiensk vecka i sin personalmatsal och ville låna en vespa till utställningen. När vi frågade vad vi skulle få för ersättning (åtminstone för transport etc) så var svaret "inget - ni får ju visa upp er & göra reklam för klubben" Dessutom hade de extra dyr mat den veckan och kunde därför inte betala ytterligare för utsmyckning. Det blev ingen vespa....

mvh/HB
blizzy
Lärling
Lärling

Re: T5 i reklam?

Post by blizzy »

henrikborjeson wrote:Någon som vet vem som lånat ut sin röda T5 till KappAhls reklamfilm?

mvh/HB
kan det vara den här?
http://www.scooterklubben.com/forum_new ... ght=reklam
Post Reply