T5 i reklam?
-
- Mästare
T5 i reklam?
Någon som vet vem som lånat ut sin röda T5 till KappAhls reklamfilm?
mvh/HB
mvh/HB
http://www.kappahl.se/
Den syns på bild i mitten när man öppnar sidan, verkar vara svårstartad så då är det inte calles ellera mickes

Den syns på bild i mitten när man öppnar sidan, verkar vara svårstartad så då är det inte calles ellera mickes

Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
- Micool1972
- Entusiast
Inte Kanarieöarna denna gång. Det är Mallorca.Paka wrote:Nu har inte jag sett den, men är det verkligen i Sverige?
Såna reklamfilmer brukar ju oftast spelas in typ på Kanarieöarna eller liknande.
/P
http://investors.kappahl.se/index.php?p ... fw_lang=sv
Jag blev uppringd av företrädare för Garmin som skulle spela in en reklamfilm för deras GPS-navigatorer. De hade bestämt sig för en dragon red GTS 125 och fått tips via Scooterklubben om att jag har en. I slutändan blev det dock inget, för de ville låna Vespan i ett par dagar, låta nån fotomodell köra den och hade inte vilja att erbjuda mig någon vettig ersättning. Ska bli spännande att se vilken scooter de till sist valde för reklamfilmen.
he, he. typiskt att de ska låna nästan gratis när alla andra i projektet drar in feta pengar. jag skulle inte låna ut ett fordon till reklaminspelning, har hört alldeles för många historier om allt från kvaddade, till repade, transportskadade fordon i samband med pr-jippon, reklamfoto, skyltningar och filminspelning. alla är så pinsamt snåla också, typ ett presentkort på några hundra eller så....mejiro wrote:Jag blev uppringd av företrädare för Garmin som skulle spela in en reklamfilm för deras GPS-navigatorer. De hade bestämt sig för en dragon red GTS 125 och fått tips via Scooterklubben om att jag har en. I slutändan blev det dock inget, för de ville låna Vespan i ett par dagar, låta nån fotomodell köra den och hade inte vilja att erbjuda mig någon vettig ersättning. Ska bli spännande att se vilken scooter de till sist valde för reklamfilmen.
Federico
Så rätt Federico!Federico wrote:he, he. typiskt att de ska låna nästan gratis när alla andra i projektet drar in feta pengar. jag skulle inte låna ut ett fordon till reklaminspelning, har hört alldeles för många historier om allt från kvaddade, till repade, transportskadade fordon i samband med pr-jippon, reklamfoto, skyltningar och filminspelning. alla är så pinsamt snåla också, typ ett presentkort på några hundra eller så....
Min syrra lånade ut (eller jag lånade ut hennes) sin Vespa 125 till filminspelning i två månader, var lovad:
A. 500:-
B. originalfoto som användes i filmen
C. två fribiljetter till premiären.
Efter att jag jagat på dem i ett antal gånger fick hon B + C, aldrig A.
Trist att jag inte lade in kontantersättningen i avtalet.
/C
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
Lite konstigt det där, Jag blev uppringd av en reklamare som representerade Garmin som sade att de absolut ville ha en NYARE röd Vespa. Så jag kollade upp vilka som hade det i stockholmsområdet och hänvisade vidare.mejiro wrote:Jag blev uppringd av företrädare för Garmin som skulle spela in en reklamfilm för deras GPS-navigatorer. De hade bestämt sig för en dragon red GTS 125 och fått tips via Scooterklubben om att jag har en. I slutändan blev det dock inget, för de ville låna Vespan i ett par dagar, låta nån fotomodell köra den och hade inte vilja att erbjuda mig någon vettig ersättning. Ska bli spännande att se vilken scooter de till sist valde för reklamfilmen.
Strax efteråt blev jag kontaktad av en klubbkamrat som jobbar med reklamfilm. Kamraten representerade också Garmin men sa att de sökte en ÄLDRE röd Vespa.
Då kom jag att tänka på en vespa 50 som jag ägt tidigare men sålt, och så här blev det:
http://www.youtube.com/watch?v=5P1YOFfN ... re=related
Crispin
Medlem i Svenska Scooterklubben.
-
- Mästare
Ett känt lundaföretag i matförpackningsbranschen skulle ha Italiensk vecka i sin personalmatsal och ville låna en vespa till utställningen. När vi frågade vad vi skulle få för ersättning (åtminstone för transport etc) så var svaret "inget - ni får ju visa upp er & göra reklam för klubben" Dessutom hade de extra dyr mat den veckan och kunde därför inte betala ytterligare för utsmyckning. Det blev ingen vespa....calle wrote:Så rätt Federico!Federico wrote:he, he. typiskt att de ska låna nästan gratis när alla andra i projektet drar in feta pengar. jag skulle inte låna ut ett fordon till reklaminspelning, har hört alldeles för många historier om allt från kvaddade, till repade, transportskadade fordon i samband med pr-jippon, reklamfoto, skyltningar och filminspelning. alla är så pinsamt snåla också, typ ett presentkort på några hundra eller så....
Min syrra lånade ut (eller jag lånade ut hennes) sin Vespa 125 till filminspelning i två månader, var lovad:
A. 500:-
B. originalfoto som användes i filmen
C. två fribiljetter till premiären.
Efter att jag jagat på dem i ett antal gånger fick hon B + C, aldrig A.
Trist att jag inte lade in kontantersättningen i avtalet.
/C
mvh/HB
Re: T5 i reklam?
kan det vara den här?henrikborjeson wrote:Någon som vet vem som lånat ut sin röda T5 till KappAhls reklamfilm?
mvh/HB
http://www.scooterklubben.com/forum_new ... ght=reklam