Dagens scooterbild (fyll på med bilder!)

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
subitus
Entusiast
Entusiast

Post by subitus »

Falc 60mm :mrgreen:
Image
By subitus, shot with KC910 at 2008-12-16

Image
-1967 Primavera 154cc-
björn_180
Nybörjare
Nybörjare

Post by björn_180 »

marre wrote::evil:
Image
Tjusigt!

är det du som är den stolta ägaren?
[img]http://i123.photobucket.com/albums/o296/bobbe21/1229468334_69_FT74553_banner.gif[/img]

FXR -98
GSXR -85
marre
Lärling
Lärling

Post by marre »

björn_180 wrote: Tjusigt!

är det du som är den stolta ägaren?
Jovars :)
Drg 200
Tph 173

"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
swepett
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Vespagitarr

Post by swepett »

GT200 '07
Touring '60
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Juste bygge, tog ett tag innan man fattade scooterrelateringen he he
Hur låter den?
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
swepett
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by swepett »

calle wrote:Juste bygge, tog ett tag innan man fattade scooterrelateringen he he
Hur låter den?
Bra fråga. Jag har inte lyckats hitta några ljudklipp. Men han har nog siktat på det här klassiska soundet:
http://www.gibson.com/en-us/Divisions/Gibson%20Original/GibsonDobros/Dobros/
GT200 '07
Touring '60
marre
Lärling
Lärling

Post by marre »

Nu är det säsong igen :grin:

Image
Drg 200
Tph 173

"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

marre in da house:
Nu är det säsong igen

Måste bara få påpeka att NI ÄR JU BARA FÖR SKRUVADE, det är vinter & kallt då ska inte dessa sällsynta object vara ute, dom ska stå varmt under fina formsydda överdrag!!!!!! More power to ya......

DP says: En Dragster är alltid en Dragster och utan en Dragster finns det ett tomrumm att fylla...
mavio
Lärling
Lärling

Post by mavio »

DragsterPilota wrote:En Dragster är alltid en Dragster och utan en Dragster finns det ett tomrumm att fylla...
Sådärja. Det verkar som Picko lyckats väcka dragstersuget igen. :evil:
/David
Zikes
Lärling
Lärling

Post by Zikes »

marre wrote:Nu är det säsong igen :grin:

Image
Jag jobbar runt hörnet om er. :-)
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Blind sångare på scooter

Post by swepett »

Image
GT200 '07
Touring '60
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Ar Bocelli blind? :O
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Tokblind. Varför tror du de valt ett svartvitt omslag? Han färgmatchar katastrofalt! :lol:
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Katastrofalt dålig inkopiering av Vespan också, någon med PhotosShop som saknar kunskap om ljus, perspektiv, brännvidder och oskärpa.

Jag blev misstänksam direkt och hittade en större bild, Vespan är tagen med mycket mer vidvinkel än bilden på Andrea som känns rak och oförvrängd 50mm+. Man ser också att framhjulet på Vespan är mer oskarpt i ytterkanten men har ändå skarpa detaljer inne i navet. Detaljerna i Vespan är skarpare än vägen under. Till sist känns Vespan också för liten i bilden, den borde ha varit störe i proportion till omgivningen. Men värst är skuggan under som är för ljus, tittar man på skuggan under Andreas skor så är marken svartare än den svarta skosulan, under vespans bakhjul är det ljusgrått.....

Image
Federico
Woodstock

Post by Woodstock »

Federico wrote:Katastrofalt dålig inkopiering av Vespan också, någon med PhotosShop som saknar kunskap om ljus, perspektiv, brännvidder och oskärpa.
Det kanske är hans kollega Stevie Wonder som knäppt bilden?

Förresten, på tal om Stevie Wonder: det ryktas om att han är död - han läste ihjäl sig på strukturtapeten!
Federico wrote:Jag blev misstänksam direkt och hittade en större bild, Vespan är tagen med mycket mer vidvinkel än bilden på Andrea som känns rak och oförvrängd 50mm+. Man ser också att framhjulet på Vespan är mer oskarpt i ytterkanten men har ändå skarpa detaljer inne i navet. Detaljerna i Vespan är skarpare än vägen under. Till sist känns Vespan också för liten i bilden, den borde ha varit störe i proportion till omgivningen. Men värst är skuggan under som är för ljus, tittar man på skuggan under Andreas skor så är marken svartare än den svarta skosulan, under vespans bakhjul är det ljusgrått.....

Image
Snyggt detektivarbete, Federico! Kan bara hålla med: riktigt dåligt efterbehandlingasrbete. Påminner om uppenbart och busdåligt manipulerade bilder i kvällspressen, där de trots detta brukar skriva det fullständigt onödiga tillägget "Obs! Fotomontage".

Mvh

/ Elvis bror, Tolvis
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Woodstock wrote: Förresten, på tal om Stevie Wonder: det ryktas om att han är död - han läste ihjäl sig på strukturtapeten!
OT svar; Nej, den hjälten lever fortfarande och är dessutom väldigt bra på det där med blindskrift...min chef träffade honom under veckan i ärendet hjälpmedel för blinda.
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

En eller två related stories....

Under mina 11 år boende i So Cal bodde jag några år i Beverly Hills South of Sunset (inte lika fint som North of Sunset) och på nätterna kunde man ibland se ett oroligt ekipage, en stor mullrande Harley och bredvid en Sears Craftsman Scooter körandes av Ray Charles !?!?!?!?! gatorna South of Sunset är i princip spikraka och korsar varandra i ett rutnät och nattetid är det näst intill dött på dom, en natt på väg hem vart vi bara tvugna att rulla upp och fråga vad som pågick, Ray sa att han körde "verry carefully and slow" samtidigt som han lyssnade till Harelyn som hans PA körde precis bredvid och då fick han en känsla av att vara fri!!!!! vilken lirare!!! jag tror att han även berättat det för Jay Lenno i hans show.....

Stevie Wonder bodde (och kanske gör det än idag) i ett hus på Sunset och varje jul var hela huset, trädgården med träd och allt klätt i miljoner små vita lampor, det blev traffikstockningar och folk kom från hela LA för att njuta av det, synd bara att han inte såg det. Jag jobbade med en känd fotograf under några år där och hon hade en utställning på ett galleri och till vernisagen kom Stevie för att som han sa "have a look at some of your pictures" vilken lirare....

DP says: Såg LA Ink och fick "hemlängtan" av alla bilder runt Hollywood, vi hade kontor i samma korsning, Fountain and La Brea....
Woodstock

Post by Woodstock »

calle wrote:
Woodstock wrote: Förresten, på tal om Stevie Wonder: det ryktas om att han är död - han läste ihjäl sig på strukturtapeten!
OT svar; Nej, den hjälten lever fortfarande och är dessutom väldigt bra på det där med blindskrift...min chef träffade honom under veckan i ärendet hjälpmedel för blinda.
OT svar: Ja, sorry för något plumpt skämt. Skönt att höra att denna fantastiska musiker lever och frodas.

Däremot är det helt sant att han 1973 var med om en bilolycka. Usch, såg ni bilen? Inte han heller! :/

Nej, jag ska sluta...

Mvh

/ Fredrik
ClausFox
Entusiast
Entusiast

Post by ClausFox »

Tok et bilde av vespane i dag. ser ut som de står trygt i den varme kjelleren :grin: Gleder meg enda mere til og kjøre den hjem til sommeren :grin: :grin:

Image
Vespa Popolino Sportique Supreme 1964
Vespa popolino 1960
Vespa 50s 1972 (X)
Vespa popolino 1963

Claus Henrik Sc.
rufse
Nybörjare
Nybörjare

Post by rufse »

Klarte å kjøre ned en fotgjenger i oktober 2008..... Håper å få den
klar til våren. Til tross for lav fart, ble det skader for mer enn 30 000 NOK på min GTS 250!!!! Bra forsikringen dekker det hele :smile:

Image
Image
Vespa 4 ever

GTS 250 ie
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

rufse wrote:Klarte å kjøre ned en fotgjenger i oktober 2008..... Håper å få den
klar til våren. Til tross for lav fart, ble det skader for mer enn 30 000 NOK på min GTS 250!!!! Bra forsikringen dekker det hele :smile:

Image
Image
30.000!?!?!?!

Det kan val inte stamma; det ar ju bara framskarmen som ar stukad och en sidopanel som ar repad :O

Backspegeln skruvar du ju tillbaka sjalv...
rufse
Nybörjare
Nybörjare

Post by rufse »

Näää...for å være eksakt, så kom skadene alt-i-alt på 46.600 NOK...
Som du kanskje vet, så finns det ikke ramme på Vespa, men sjølberende karroseri. Det er dyrt å rette ut "rammen". I tillegg må store deler av fronten skiftes. Alt er skjevt der framme.
Men hadde jeg ikke hatt forsikring, og scooteren hadde vært 5 år eller mer, skulle jeg fikset det selv :grin:
Vespa 4 ever

GTS 250 ie
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Du har helt ratt - sag inte bulan i fronten bl a.

Skulle det inte kosta mindre att kopa en ny?

Har i Italien kan man fa tag pa dem for mindre an sa...
rufse
Nybörjare
Nybörjare

Post by rufse »

victor wrote:Du har helt ratt - sag inte bulan i fronten bl a.

Skulle det inte kosta mindre att kopa en ny?

Har i Italien kan man fa tag pa dem for mindre an sa...
Nypris i Norge er 59 900. Ved skade på mer enn 40 000NOK, skulle den ha blitt vraka. Men endel av forsikringssummen er mc-utstyr (klær, hjelm,o.l.). Vespa'en var bare 5 mnd...

Vespa'en er nok billiger alle land forutenom Norge med sine høye skatter og avgifter ! :x
Vespa 4 ever

GTS 250 ie
Woodstock

Post by Woodstock »

rufse wrote:Vespa'en er nok billiger alle land forutenom Norge med sine høye skatter og avgifter ! :x
Försök se det positivt: ni har ju ett av världens högsta BNP tack vare naturtillgångar som olja och fisk (och tur är väl det för ett sådant i övrigt talanglöst folk!) :grin:

(Sorry, kunde inte låta bli när du bjöd på ett sådant fint tillfälle... :wink:)
Post Reply