Scootermodelltävlingen 2009!

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
Post Reply
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Scootermodelltävlingen 2009!

Post by fritte »

Image

Det är nu ett år sedan vi hade den andra Scootermodelltävlingen, som även den slutade med ett antal fantasifulla modeller av olika material & skepnad. Det är nu dags för den tredje. Tidigare har tävlingstiden varit över julen i hård konkurrens med allt julstök. Denna gång tror vi att den hamnat i en något lugnare tid, med senast insända foton den 22 februari.

Ni som vill medverka, anmäl ert intresse här i denna tråd.

Tävlingsregler, som tidigare.

Alla material tillåtna, inga krav att hjulen skall kunna snurra, styrningen funka eller att den kan stå utan stöd, osv. Valfri ytstruktur, målad eller obehandlad. Fri storlek.

Det kan vara:
- Kudde formad som en scooter
- Metalltrådsskulptur
- Hög tegelstenar formad som en scooter
- Buskar klippta som en scooter
- Modellereskulptur
- Lego
- Gjord av ölburkar
- Gjord av klippta pappbitar hopfogade.
Stål, trä, plast osv..
Möjligheterna är oändliga...

Lycka till!

Vespaco & fritte
bufflig
Lärling
Lärling

Post by bufflig »

Jag är på - klart man knåpar ihop något i år med :)
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Givetvis är jag också med som tävlare! Planering pågår!
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Jag står över i år & nöjer mig med att njuta av Era fantasifulla alster. :grin: :smile: :grin: :smile:
Woodstock

Post by Woodstock »

Ja, varför inte - jag är med! :grin:

/ Fredrik
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

På grund av det stora intresset finns endast ett fåtal platser kvar, så skynda att anmäla dig! :grin: :smile: :evil:
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Eftersom intresset att tävla i årets Scootermodelltävling är begränsat till endast 3 deltagare har vi valt att ställa in tävlingen.
Vi är övertygad att de tidigare Scootermodelltävlingarna var till glädje både för de kreativa byggarna och för de som följde tävlingarna, och givetvis den katt som på eget initiativ förtärde ett tävlingsbidrag det första året. :grin: :smile: :grin: :smile: :evil:

Vespaco & Fritte
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Det har var till stor glädje att deltaga. Tyvärr har jag inte vågat anmäla mig i år då tidigare tävlingar har slutat i nattarbete sista dagarna.

kan vi få en repris av tidigare års bidrag? eller ligger gamla tävlingar kvar på forumet?
Federico
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

De finns kvar på forumet, men man får bläddra bakåt en del. Definitivt värda att beundras. :-)
Mikael Dunker
Nybörjare
Nybörjare

Post by Mikael Dunker »

Hej allihop! Jag är ny i klubben och på forumet. Vill gärna vara med i tävlingen! Är det helt nya alster som gäller och som ej visats förut i något annat sammanhang?

Mvh
Mikael Dunker
Grafisk formgivare av Scooteristen
Vespa Sprint -73, Vespa Super Sport -66
Medlem i:
www.gavlescooters.se
www.visbyvespaclub.se
www.scooterklubben.com
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Mikael Dunker wrote:Hej allihop! Jag är ny i klubben och på forumet. Vill gärna vara med i tävlingen! Är det helt nya alster som gäller och som ej visats förut i något annat sammanhang?

Mvh
Mikael Dunker
Tyvärr avblåste vi tävlingen idag, men har du gjort en modell så lägg upp en bild här så vi får se den! :smile: :smile: :smile: :smile:
Mikael Dunker
Nybörjare
Nybörjare

Post by Mikael Dunker »

Åh fasiken! Jag trodde ärligt talat att det var lite på skoj eftersom du skrev att tävlingen var begränsad till endast tre deltagare! :grin: Bra att man läser ordentligt innan man svarar!!

Nåväl, jag hade tänkt göra en helt ny scooter till tävlingen, men här kommer pepparkakan jag gjorde på julafton och lade ut på min blogg! (Fler bilder finns för den som är intresserad) Jag har tre whippethundar och den äldsta fick agera modell tillsammans med min Vespa LX50. Ursäkta den dåliga ordvitsen, kunde inte hålla mig :wink:

Image
Medlem i:
www.gavlescooters.se
www.visbyvespaclub.se
www.scooterklubben.com
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Mikael Dunker wrote:Åh fasiken! Jag trodde ärligt talat att det var lite på skoj eftersom du skrev att tävlingen var begränsad till endast tre deltagare! :grin: Bra att man läser ordentligt innan man svarar!!

Nåväl, jag hade tänkt göra en helt ny scooter till tävlingen, men här kommer pepparkakan jag gjorde på julafton och lade ut på min blogg! (Fler bilder finns för den som är intresserad) Jag har tre whippethundar och den äldsta fick agera modell tillsammans med min Vespa LX50. Ursäkta den dåliga ordvitsen, kunde inte hålla mig :wink:

Image
Den var elegant! :grin: :smile: :grin: :smile:
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Mikael Dunker wrote:Åh fasiken! Jag trodde ärligt talat att det var lite på skoj eftersom du skrev att tävlingen var begränsad till endast tre deltagare! :grin: Bra att man läser ordentligt innan man svarar!!

Image
SNYGGT! enkelt, snyggt tecknat med kristyr! åt du upp den?
Federico
Snider
Entusiast
Entusiast

Post by Snider »

Image
Ser riktigt god ut...
Vespa Rally 180 1971
Mikael Dunker
Nybörjare
Nybörjare

Post by Mikael Dunker »

Kul, tack! Den står kvar i stringhyllan i köket, bredvid kaffe och théburkar. Man kanske ska ta och göra upp med julen för i år och fira det med att käka upp kakan? Tack för idén! :grin:
Medlem i:
www.gavlescooters.se
www.visbyvespaclub.se
www.scooterklubben.com
Woodstock

Post by Woodstock »

fritte wrote:Eftersom intresset att tävla i årets Scootermodelltävling är begränsat till endast 3 deltagare har vi valt att ställa in tävlingen.
Vi är övertygad att de tidigare Scootermodelltävlingarna var till glädje både för de kreativa byggarna och för de som följde tävlingarna, och givetvis den katt som på eget initiativ förtärde ett tävlingsbidrag det första året. :grin: :smile: :grin: :smile: :evil:

Vespaco & Fritte
Vafalls, blir det ingen tävling? Attans, jag som hade vinnarkänslor detta året...

Nåja, vad är väl en bal på slottet... *snyft* :cry:

Mvh

/ Elvis bror, Tolvis
Post Reply