billiga däck
billiga däck
någon som vet var man kan köpa billiga 100-90-10 däck?
Tror nog att sr500 menar "var han kan köpa bra däck till bra pris", rätt?
För billiga däck är det lätt att hitta, Sawa, Cheng Shin, Golden Boy och liknande skräp. Jag gjorde misstaget att köpa Sawas däck med vita däcksidor vid ett tillfälle när det inte gick att få tag på Continentals Whitewalls. Det var dumt, mycket dumt, de är utbytta sedan länge.
F ö är det väl bara att surfa runt och leta på nätet? Tänk bara på att däck är ganska tunga och stora så frakten kan bli hög. Och att euron är katastrofalt dyr just nu ...
/jens
För billiga däck är det lätt att hitta, Sawa, Cheng Shin, Golden Boy och liknande skräp. Jag gjorde misstaget att köpa Sawas däck med vita däcksidor vid ett tillfälle när det inte gick att få tag på Continentals Whitewalls. Det var dumt, mycket dumt, de är utbytta sedan länge.
F ö är det väl bara att surfa runt och leta på nätet? Tänk bara på att däck är ganska tunga och stora så frakten kan bli hög. Och att euron är katastrofalt dyr just nu ...
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
är det inte onödigt att beställa däck när vanliga gummiverkstäder kan ta hem vad som helst ur Michelin, Pirelli eller Continentals sortiment. ring runt och fråga, kan t.o.m finnas på hyllan. På den tiden jag bodde i Örebro hade en av de större gummiverkstäderna Michelin S1 100/90 för 330kr/st
Federico
Re: billiga däck
Funkar 100-90-10 på smallframe?sr 500 wrote:någon som vet var man kan köpa billiga 100-90-10 däck?

Re: billiga däck
beror på stötdämparens (fjäderns) bredd och vilket avgasystem man har.fritte wrote:Funkar 100-90-10 på smallframe?sr 500 wrote:någon som vet var man kan köpa billiga 100-90-10 däck?![]()
en sak är säker, det blir inte snyggt. opropotionerligt mot den lilla ramen. bättre med 100-80 om man vill ha breda däck
Federico