Hur lång tid tar det normalt innan man får post med uppgifter och annat från SSK efter att man har betalt medlemsavgiften första gången?
Enligt hemsidan ska det ske allra senast inom två veckor. Jag väntar med spänning, men det är ju bara den 10:e i dag och jag har för mig att jag betalade den 1:a oktober.
Danielsan wrote:Hur lång tid tar det normalt innan man får post med uppgifter och annat från SSK efter att man har betalt medlemsavgiften första gången?
Enligt hemsidan ska det ske allra senast inom två veckor. Jag väntar med spänning, men det är ju bara den 10:e i dag och jag har för mig att jag betalade den 1:a oktober.
Det brukar inte ta mer än 2 veckor och oftast mindre än 1. Det som fördröjer ibland är att vi måste låsa nyregistrering i samband med att en ny Scooteristen kommer ut. Annars finns inte medlemmen med på etiketterna till utskicket och missar det senaste numret. Men det ligger en stor hör tidningar här sedan i fredags vilket innebär att med B-postens vanliga leveranser bör du ha dina grejor senast onsdag
På torsdagen kom kuvertet från SSK innehållande allt som en ny medlem får. Jag kan bara rekommendera alla som inte är medlemmar att bli detta. Tidningen Scooteristen är fantastisk. Vilken kvalitet på både innehåll och tryck.
Jag logga genast in på medlemssidorna och tankade därifrån hem de gamla nummer av Scooteristen som fanns som pdf-filer (lite svåra att hitta men kolla längst ner under lästips/tidskriftssammanställningen).
Kan man köpa gamla nummer av tidningen eller trycker ni bara en upplaga som motsvarar antalet medlemmar?
Man kan ju hoppas att det under vintern finns någon som tar en paus från mekandet och scannar in några fler äldre nummer till oss nya medlemmar som gärna vill läsa mer av denna fantastiska tidning.
Danielsan wrote:Tidningen Scooteristen är fantastisk. Vilken kvalitet på både innehåll och tryck.
Håller med dig, det är häftigt att vi kan fortsätta att göra en så här högklassig tidning år efter år. För det är MYCKET mer jobb än man tror att få ihop den, nummer efter nummer, från författande till tryck. Heder åt redaktör Christina, originalare Åsa och alla övriga involverade. Och minns att allt görs på obetald fritid. Dessutom, under åren har vi fått ett antal utmärkelser "Bäst i test" vid bedömning av entusiasttidningar.
/jens
Martin O wrote:Hoppas det går snabbt. Betalade idag och vill in på medlemssidorna pronto!
Det brukar gå snabbt. Men kom ihåg att allt jobb i klubben sköts ideellt, på folks fritid, i hård konkurrens med familj, mekning, städning och just nu julförberedelser
/jens
Jag fick hem ett brev om att förlänga medlemskapet fast jag gick med efter 1 oktober, ska jag bara strunta i det? Ska ju gälla för nästkommande år också vad jag förstått men pappret kanske skickas till alla på rutin?
Drg 200
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Det kan du nog strunta i... jag betalade i oktober och fick också det brevet... såg att jag stod med som ny medlem i senaste numret av scooteristen så jag antar att det är i sin ordning...
marre wrote:Jag fick hem ett brev om att förlänga medlemskapet fast jag gick med efter 1 oktober, ska jag bara strunta i det? Ska ju gälla för nästkommande år också vad jag förstått men pappret kanske skickas till alla på rutin?
Det stämmer att den packas i alla tidningar. Så har du redan betalt är det bara att strunta i den.