Godstjocklek vevhus

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
marre
Lärling
Lärling

Post by marre »

Vad har det med en härdplast att göra?
Drg 200
Tph 173

"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

marre wrote:Vad har det med en härdplast att göra?
det var en viss poäng med vad mavio skrev tidigare, läste du det?
marre
Lärling
Lärling

Post by marre »

Svetsning funkar ja det är jag fullt medveten om, men varför göra en enkel sak krånglig, utfyllnad i enkla fall dom detta går som alldeles utmärkt att göra med JB-weld men du verkar ju vara tvärt emot det utan att ha provat.
Drg 200
Tph 173

"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

marre wrote:Svetsning funkar ja det är jag fullt medveten om, men varför göra en enkel sak krånglig, utfyllnad i enkla fall dom detta går som alldeles utmärkt att göra med JB-weld men du verkar ju vara tvärt emot det utan att ha provat.
jag har kört med en liknande produkt i en vespamotor, då för att bygga ut för tredje spolporten till en 177:a, sedan har garagegrannar använt kemisk metall för utfyllnad i insug mm. ingen av oss har fått problem med att det släpper trots värmeskiftningar och ständig kontakt med bensin. så visst fungerar det för viss typ av tätning. riksken för haveri av att det släpper är procentuellt mycket lägre än att koven spricker, ringarna går av, värmenyp, hål i kolven m.m. det är bara att hålla koll på tätningen varje gång man skruvar isär för att byta något annat som går sönder ;)
Federico
Post Reply