Hej hopp, här kommer en nykläckt Vespaägare, fantastiskt kul.
Har lite bekymmer som det känns med mitt nyförvärv, inköpt nu i höst.
Motornummer är Vna2M ...... och då skall det vara en -58
Ramnummret syns väldigt dåligt men det ska vara med lite vilja Vnb1T *0145* och då är det en -59a.
Enligt de ställen jag tittat på så kan jag bara hitta Vnb1T med serie 1001 som början. Mitt nummer är alltså för lågt.
Är nästintill säker på att det ska vara ett B men det borde vara ett A om det skall stämma med motorn och vara en -58 (kan givetvis vara bytt). Likadant med de sista siffrorna, "stjärnorna" syns på ramen vilket gör att det inte får plats fler siffror än fyra inom "stjärnorna".
Finns det någon möjlighet att detta ramnummer finns?
Låter väldigt krångligt det här men jag hoppas på hjälp!
Magnus
Motor och ramnummer?
En tidig VNS (Popolino)? Låter som det. VNS1T stämmer bra med ramnummer och motornummer.
Har den stötdämpare på framsvingen, eller inte?
En sida som vi har börjat med lite smått: http://www.vespapopolino.se/
/P
Har den stötdämpare på framsvingen, eller inte?
En sida som vi har börjat med lite smått: http://www.vespapopolino.se/
/P
Nu börjar det låta som något : )
S är det troligen, fick inte riktigt ihop det med att det skulle vara ett B då man ser de lodräta strecken som hänger i start och slut av S:et. Stämmer det även med de sista siffrorna då?
Anar att jag kanske gått på en mina då denna hoj inte hade någon regplåt vid inköp, det skulle då vara en 50cc, men det var ju fel visade det sig.
Är det någon som har erfarenhet när det gäller inreggning av dyligt, blir det problem? Nu har jag troligtvis rätt ramnummer ivarjefall.
Tacksam för hjälpen..
S är det troligen, fick inte riktigt ihop det med att det skulle vara ett B då man ser de lodräta strecken som hänger i start och slut av S:et. Stämmer det även med de sista siffrorna då?
Anar att jag kanske gått på en mina då denna hoj inte hade någon regplåt vid inköp, det skulle då vara en 50cc, men det var ju fel visade det sig.
Är det någon som har erfarenhet när det gäller inreggning av dyligt, blir det problem? Nu har jag troligtvis rätt ramnummer ivarjefall.
Tacksam för hjälpen..
Det stämmer bra med motorn. Vad har den för motornummer?
Hur ser den ut? Bilder?
Det finns olika bud angående registrering nuförtiden. Vissa har större problem än andra. Men skickar man in en bra "ansökan" till Vägverket går det säkert bra. På reg-besiktningen i Västberga vet jag att de har uppgifter gällande just Popolino. De frågade nämligen om min 1950:a var en sån och om den hade tvåliterstank
/P
Hur ser den ut? Bilder?
Det finns olika bud angående registrering nuförtiden. Vissa har större problem än andra. Men skickar man in en bra "ansökan" till Vägverket går det säkert bra. På reg-besiktningen i Västberga vet jag att de har uppgifter gällande just Popolino. De frågade nämligen om min 1950:a var en sån och om den hade tvåliterstank

/P