Kopplingsdosa PV 80-tal....

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
Bluesman
Lärling
Lärling

Kopplingsdosa PV 80-tal....

Post by Bluesman »

Halloj, scooterfreaks -

en bön om hjälp:

Har nån av er en bild på hur innanmätet i kopplingsdosan på en 80-tals Primmy ser ut/ska vara kopplat?

ALternativt: nån som orkar ta av locket på sin PV och plåta så man ser sladdarnas färg och hur det är hopmicklat?

Och..vart ska tampen som går till den utvändiga tändspolen gå/kopplas?

/R, tacksam för all hjälp
Hälsningar
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
wanten
Administrator
Administrator

Post by wanten »

Hej.

Ingen aning om det är till någon hjälp, men nedan ser du hur det ser ut på en PV från 1966 med inre tändspole.

Image

/Johan
Svint1
Lärling
Lärling

Post by Svint1 »

1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Bluesman
Lärling
Lärling

Post by Bluesman »

Tack för tips - Svint, jag hade missat det schemat. Nu fattar jag hur det hänger ihop. Saknas bara blinkers i schemat.

Blinkersreläet tror jag får sin matningsspänning från antingen röd (tändning) eller gul (ljus) kabel, får testa/mäta mej fram.

Nu vet jag mer. Stora chanser att det här blir bra nu - ska bara försöka hitta dom där små kontaktstiften också så man kan klämma ihop kontakterna med varann. Min dosa har inga skruvade anslutningar..

Tack!

/R
Hälsningar
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply