Krökläcka

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
fredrikC
Entusiast
Entusiast

Krökläcka

Post by fredrikC »

Hej på er!
Någon som har nått tips hur man får en sito krök HELT tät mot en px 200 cylinder?
Hade tryckt på den lite för långt först. Drog ner den ett par millimeter och då blev det lite bättre. Dock fortfarande lite sykande fjut fjut ljud. /Fredrik
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

Det finns avgasmonteringspasta på t. ex OK som är som en gummiaktig packning. Körde detta på min touring när jag tröttnade på svarta stänk vid kåpans krok och på golvet - funkade bra.

mvh/henrik B
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Re: Krökläcka

Post by Hedge »

Kolla också att själva röret på cylindern inte har gängat ut sig. Då spelar det ingen roll hur mycket pasta du har på, läckaget blir då inne vid cylinderväggen. Fick det problemet i somras med min Rally. Avgassystemet satt hur fint som helst, men hela motorn blev nersmetad av svart guck iallfall.

/G
fredrikC wrote:Hej på er!
Någon som har nått tips hur man får en sito krök HELT tät mot en px 200 cylinder?
Hade tryckt på den lite för långt först. Drog ner den ett par millimeter och då blev det lite bättre. Dock fortfarande lite sykande fjut fjut ljud. /Fredrik
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
fredrikC
Entusiast
Entusiast

Post by fredrikC »

henrikborjeson wrote:Det finns avgasmonteringspasta på t. ex OK som är som en gummiaktig packning. Körde detta på min touring när jag tröttnade på svarta stänk vid kåpans krok och på golvet - funkade bra.

mvh/henrik B
Ok, tackar, gummiklet från OK får det bli!
fredrikC
Entusiast
Entusiast

Re: Krökläcka

Post by fredrikC »

Hedge wrote:Kolla också att själva röret på cylindern inte har gängat ut sig. Då spelar det ingen roll hur mycket pasta du har på, läckaget blir då inne vid cylinderväggen. Fick det problemet i somras med min Rally. Avgassystemet satt hur fint som helst, men hela motorn blev nersmetad av svart guck iallfall.

/G
fredrikC wrote:Hej på er!
Jasså, det är alltså ett rör som är gängat... ska kolla det! Tack för tipset Guran! /F
Post Reply