Snöskoter...

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Terraplane Blues

Snöskoter...

Post by Terraplane Blues »

...skulle vara bra att ha, även här i södern ibland. Så här såg det ut i Malmö för en vecka sedan. Halvjobbigt att köra i - men skoj!

Image

V H

Fredrik
Chainsaw Kid
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Chainsaw Kid »

Jo, du skall nog ha lite bättre vintermönster på sulorna, Mr Johnson. För egen del är jag helnöjd med Continental Zippy 3:orna, i detta före. Isknagglet och de frusna hästhögarna är däremot svårare att rå på.
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Jo, det borde man definitivt! Kör med Dunlop bak och Metzler fram - ingen av dem är direkt snövänliga... Dock är jag imponerad över vinterfästet i mina Pirellidäck på min bruks-V50: gamla som gatan (är inte alls förvånad om det är originaldäcken från -69, då den gått 800 mil sen ny), men det känns som om man körde dubbat. Länge leve Pirelli!

"Who been drivin' my Terraplane for you since I've been gone?"

Scooterhälsningar

/ Fredrik
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

:D Har du provat dom Federico? Blev faktiskt lite sugen.
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />:D Har du provat dom Federico? Blev faktiskt lite sugen.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

näe, men det kanske fungerar. frågan är hur de fungerar med slang och om avståndet från dämparen blir tillräckligt

Federico
Post Reply