hjärtslag
hjärtslag
Höll på att kola nyss när jag såg en SS90 på blocket.
Killen skulle ha 1500 för den eller bud och lämnade inget telefonnummer.
Namnet och postadressen lämnade inga träffar på sökningen heller.
Annonsen försvann illa kvickt.
Hursomhelst så var det ju lite för bra för att vara sant och tittade man på bilden som visade en SS90 i risigt skick i skymningsljus lite närmare så såg man att bakgrunden snarare visade på en stad vid medelhavet så jag tror nog att det nog var ett skämt.
Det måste ha varit ett skämt...
C
Killen skulle ha 1500 för den eller bud och lämnade inget telefonnummer.
Namnet och postadressen lämnade inga träffar på sökningen heller.
Annonsen försvann illa kvickt.
Hursomhelst så var det ju lite för bra för att vara sant och tittade man på bilden som visade en SS90 i risigt skick i skymningsljus lite närmare så såg man att bakgrunden snarare visade på en stad vid medelhavet så jag tror nog att det nog var ett skämt.
Det måste ha varit ett skämt...
C
Medlem i Svenska Scooterklubben.
-
- Mästare
det var inget ramnummer i annonsen, bara "har fått den här vespan i ett husköp på 70 talet men vet inget om den etc" och en bild på en risig smallframe med extra "tank".
En sån typisk "drömannons". hann tyvärr inte kopiera den.
men hjärtat gick upp i typ 130 slag i minuten.
Har sett liknande annons förut med en vespa jättebillig men kontaktuppgifterna stämde inte då heller...
En sån typisk "drömannons". hann tyvärr inte kopiera den.
men hjärtat gick upp i typ 130 slag i minuten.
Har sett liknande annons förut med en vespa jättebillig men kontaktuppgifterna stämde inte då heller...
Ni kan trösta er med att motorn är för liten, den är besvärlig att använda med tank och reservhjul i vägen för benen, begärligt objekt för tjyvar osv Och tänk på att Piaggio slutade att producera modellen för att den inte gick åt. Det är ganska komiskt att den nu är åtråvärd för att det var så få som då ville ha den... Och om man kollar mindre upplagor så är ju faktiskt VGLB (GL/Touring) också sällsynt! 

Ganska stor skillnad på VGL-serien och SS90. Touring var ju knappast någon high-performance maskin och dessutom är den väldigt lik övriga "vanligare" modeller. SS90 var ju en fabriksracer med helt eget utseende. Att de sedan inte gick åt kanske hade med priset att göra? den var säkert dyrare än den mer vardagspraktiska primaveran.vespaco wrote:Ni kan trösta er med att motorn är för liten, den är besvärlig att använda med tank och reservhjul i vägen för benen, begärligt objekt för tjyvar osv Och tänk på att Piaggio slutade att producera modellen för att den inte gick åt. Det är ganska komiskt att den nu är åtråvärd för att det var så få som då ville ha den... Och om man kollar mindre upplagor så är ju faktiskt VGLB (GL/Touring) också sällsynt!
Passa på att fynda PK automatica nu! de är extremt ovanliga och tillverkades bara ett år! måste ju bli värda hur mycket som helst om 20-30 år....
Last edited by Federico on Wed 19 Nov 2008, 12:25, edited 1 time in total.
Federico
http://www.flickr.com/photos/barek176/s ... 502596084/
(längst ned)
Väldigt lätt bild att hitta. Gäsp, gäsp...
Någon (jag har mina aningar) som tyckte att det tröttsamma (och förvånansvärt korta) skämtet var värt 90 spänn.
Dessutom håller jag helt med Federico.
/P
(längst ned)
Någon (jag har mina aningar) som tyckte att det tröttsamma (och förvånansvärt korta) skämtet var värt 90 spänn.
/P
Ja Jävlar där är den!Paka wrote:http://www.flickr.com/photos/barek176/s ... 502596084/
(längst ned)
/P
Kul med humor.. Måste vara någon som hade väldigt tråkigt innan Desperate Housewifes började.
LD 150 -55
Tv 175 -61
Li 150 -62
Tv 175 -65
Li 150 -64
Tv 200 -65
Sx 200 -66
Sx 150 -67
DL 125 -70
Tv 175 -61
Li 150 -62
Tv 175 -65
Li 150 -64
Tv 200 -65
Sx 200 -66
Sx 150 -67
DL 125 -70
Ha!Paka wrote:http://www.flickr.com/photos/barek176/s ... 502596084/
(längst ned)
/P
Jag var inne på den sidan igår men såg inte bilden, klantigt. Hade jag lyckats hitta bilden kanske jag hade somnat lite tidigare inatt.
Fan vad skönt, då hade jag rätt i att det var lite för bra för att vara sant.
Hur kunde du veta att det var den bilden förresten?

Crispin
Din sökning - "SS90 i risigt skick i skymningsljus" "stad vid medelhavet" - matchade inte något dokument.Paka wrote:Jag googlade på "SS90 i risigt skick i skymningsljus" och "stad vid medelhavet".
/P
Etanolkonverterad V50 '67
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
-
- Drömmare
Woodstock wrote:Ingen som har sparat annonsen? *nyfiken*
Mvh
/ Fredrik
Jag sparade annonsen.
Det lustiga är att jag själv fick köpa en vespa 50 (1967)
som annonserades ut på blocket för 1500 kr för några månader
sedan, den var i lite sämre skick än vad säljaren uppgav så jag fick
den för 1250 kr
Annonstext på bluffannonsen:
Säljer en äldre moped av märket vespa, årsmodell okänd.
Mopeden har stått i en källare i många år och det finns lite rost här och var. Kan säkert bli finare än vad bilden visar med lite omvårdnad och översyn. Pakethållare samt extratank som förmodligen inte ska vara där ingår.
Kan tyvärr ej svara på tekniska frågor angående mopeden då jag ej själv har brukat den (ingick i ett husköp på sjuttiotalet).
Jag hade tänkt mig 1500 kr för den eller lämna bud per mejl.
vespa 50N 1967
Söker man på "vespa ss90" så är träff nr 5 (iallafall för mig) sidan där man hittar bilden.aryan wrote:Din sökning - "SS90 i risigt skick i skymningsljus" "stad vid medelhavet" - matchade inte något dokument.Paka wrote:Jag googlade på "SS90 i risigt skick i skymningsljus" och "stad vid medelhavet".
/P
Snyggt skriven bluffannons, även ifall jag inte uppskattar skämtet.
1'a April hade jag kunnat se det roliga i det men nu ser jag inte vad det skulle tjäna till.
C
Ironi och sarkasm bör man vara försiktig med, då det sägs att barn, djur och mindre vetande individer har svårt att uppfatta dylik sofistikerad humor...Paka wrote:Klart att jag såg annonsen. Försökte vara ironisk.
/Paryan wrote:Din sökning - "SS90 i risigt skick i skymningsljus" "stad vid medelhavet" - matchade inte något dokument.Paka wrote:Jag googlade på "SS90 i risigt skick i skymningsljus" och "stad vid medelhavet".
/P

Mvh
/ Fredrik
Jag undrar sa flundran
vem det kan vart?
Re: Jag undrar sa flundran
Ernst Modwig kanske?
onorlin wrote:vem det kan vart?
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!