Men det första jag stöter på är att jag inte får bort tanken...

Den verkar sitta fast med en "nit" i bakkanten som även håller ramen som ligger ovanför tanken. Är det att borra bort denna som gäller eller?
Jula säljer en billig mutterpicka. Den är helt okej för 299:-Rickard wrote:Paka: Du är en klippa. Jag försökte hela tiden få runt armen på insidan av ramen runt tanken för att känna efter en mutter. Men jag kom bara halvvägs...
Men så lätt det var när jag la mig ner på golvet med en halogenlampa![]()
Efter tanken med dess övriga delar såsom choke och bensinkran demonterades, tog jag även bort: Baklyse, ljuddämpare, försökte även få bort bakdäcket men där gick jag bet, trots en sambo på 50kg, 3st pelletssäckar á 16kg samt en 3-årig son på 15kg sittandes på det "hål" där tanken suttit innan. Detta skulle jag givetvis ha tagit ett foto på som jag gör med allt annat, men i mina tankar var bara att den jäkla centrum muttern skulle bort från bakhjulet. Men inte, den sitter som bara den. Har smort väl nu ikväll med 5-56 så jag får se om den lossar imorgon. Då kan även en 75kg´s svärfar sitta som tyngd för att hjulet inte skall snurra![]()
![]()
När jag fick överge bakhjulet åkte gummilisterna bort i bara farten, försökte få bort alla gummipiggar hela, gick ganska ok. Fotplåten är väldigt rak måste jag säga. Dock har en lagning gjorts vid höger infästning av stödet. Så plåten är inte helt rak här. Det måste jag göra om bättre. Blir nog att svetsa lite...
Har funderat över färgval idag. Just nu handlar det om creme-vit i mina tankar, eventuellt med en stripe i annan färg. Men det kan ändras många gånger till. Jag har ju precis börjat och vägen är lång innan lackering kan ske.
Rickard wrote:Paka: Du är en klippa. Jag försökte hela tiden få runt armen på insidan av ramen runt tanken för att känna efter en mutter. Men jag kom bara halvvägs...
Men så lätt det var när jag la mig ner på golvet med en halogenlampa![]()
Efter tanken med dess övriga delar såsom choke och bensinkran demonterades, tog jag även bort: Baklyse, ljuddämpare, försökte även få bort bakdäcket men där gick jag bet, trots en sambo på 50kg, 3st pelletssäckar á 16kg samt en 3-årig son på 15kg sittandes på det "hål" där tanken suttit innan. Detta skulle jag givetvis ha tagit ett foto på som jag gör med allt annat, men i mina tankar var bara att den jäkla centrum muttern skulle bort från bakhjulet. Men inte, den sitter som bara den. Har smort väl nu ikväll med 5-56 så jag får se om den lossar imorgon. Då kan även en 75kg´s svärfar sitta som tyngd för att hjulet inte skall snurra![]()
![]()
När jag fick överge bakhjulet åkte gummilisterna bort i bara farten, försökte få bort alla gummipiggar hela, gick ganska ok. Fotplåten är väldigt rak måste jag säga. Dock har en lagning gjorts vid höger infästning av stödet. Så plåten är inte helt rak här. Det måste jag göra om bättre. Blir nog att svetsa lite...
Har funderat över färgval idag. Just nu handlar det om creme-vit i mina tankar, eventuellt med en stripe i annan färg. Men det kan ändras många gånger till. Jag har ju precis börjat och vägen är lång innan lackering kan ske.
den funkar, dock en nackdel att man inte kan smyga igång utan den varvar upp mer än en tryckluftsknack. men för demontering av hjul och svänghjul så spelar det ingen roll, knackfunktionen är lika bra. Kvalitén på produkten kan jag inte säga något om, men den fungerar fortfarande efter ett vespamek och hjulbyten på tre bilar.Martin O wrote:Funkar verkligen den?? Jag har bara använt trycklufts dito och är mycket skeptisk till sladd.