Tank-lokk til Touring

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Tank-lokk til Touring

Post by Svint1 »

Heisann!

I forbindelse med årets ombygging av Bastarden, så trenger jeg et tanklokk som bygger minst mulig i høyden pga nytt sete...

Finnes det noe alternativ til det vanlige "vippelokket"?

Ø
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 3635
Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:

Re: Tank-lokk til Touring

Post by Federico »

Svint1 wrote:Heisann!

I forbindelse med årets ombygging av Bastarden, så trenger jeg et tanklokk som bygger minst mulig i høyden pga nytt sete...

Finnes det noe alternativ til det vanlige "vippelokket"?

Ø
jag bytte till PX tank för att få på en låg sadel, så låg att jag fick plugga luftningen i PX tanklocket och sedan sätta en ny luftning vid sidan av tanklocket. ett budgetalternativ är att köpa ett "universaltanklock på macken, men det lär knappast vara tätt.
Federico
calle
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 2770
Joined: Fri 29 Aug 2003, 10:20
Location: Hong Kong
Contact:

Post by calle »

Om du är sugen på mycket jobb och ngt som kanske inte passar in i stilen på en sextiotalsvespa så säljer Saigonscootercentre dessa; som knappt bygger alls på höjden:
Image
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Post by Svint1 »

calle wrote:Om du är sugen på mycket jobb och ngt som kanske inte passar in i stilen på en sextiotalsvespa så säljer Saigonscootercentre dessa; som knappt bygger alls på höjden:
Image
Da jeg bygde Bastarden var planen å ha et slikt lokk. Hadde det klart og skulle til å begynne å sveise.

Men vi fant ut at det bygger for mye inn i tanken, og dermed stjeler for mye av kapasiteten i tanken.

Kan likevel ikke se bort fra at det blir et slikt lokk en vakker dag... ;)
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
calle
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 2770
Joined: Fri 29 Aug 2003, 10:20
Location: Hong Kong
Contact:

Post by calle »

Svint1 wrote:Men vi fant ut at det bygger for mye inn i tanken, og dermed stjeler for mye av kapasiteten i tanken.
Japp, helt klart, mellan 2-4% minskning av kapaciteten ;)
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Post by Svint1 »

calle wrote:
Svint1 wrote:Men vi fant ut at det bygger for mye inn i tanken, og dermed stjeler for mye av kapasiteten i tanken.
Japp, helt klart, mellan 2-4% minskning av kapaciteten ;)
He he, der varierer nok fra lokk til lokk...

Det jeg så på, bygget 5cm i høyden, så om det skulle bli jevnt med resten av kanten, så måtte vi byggen ned 5,5cm i tanken, noe som blir litt... ;)
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
calle
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 2770
Joined: Fri 29 Aug 2003, 10:20
Location: Hong Kong
Contact:

Post by calle »

Oj, 5cm är ju crazy mycket!! Kan förstå att du avstod!
Det bygger inte denna!
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
Post Reply