Hej,
Någon som vet SKF nummer eller liknande till Lambretta vevaxel lagerna samt dimensionerna på packboxen?
Tips om bra ställe(n) i Sthlm var man kan köpa/beställa de till en rimlig kostnad är jag också intresserad av.
/Aryan
Ramlager och packboxar Lambretta serie 2
Ramlager och packboxar Lambretta serie 2
Etanolkonverterad V50 '67
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
Re: Ramlager och packboxar Lambretta serie 2
http://soulscooter.com/mek/aryan wrote:Hej,
Någon som vet SKF nummer eller liknande till Lambretta vevaxel lagerna samt dimensionerna på packboxen?
Tips om bra ställe(n) i Sthlm var man kan köpa/beställa de till en rimlig kostnad är jag också intresserad av.
/Aryan
Federico
http://www.jacking.se/
Mycket trevlig firma som har det mesta. Packboxar har han garanterat. Om han inte har lager hemma kan det vara bra att ha någon hum om vad de ska kosta innan han börjar leta och beställa.
/P
Mycket trevlig firma som har det mesta. Packboxar har han garanterat. Om han inte har lager hemma kan det vara bra att ha någon hum om vad de ska kosta innan han börjar leta och beställa.
/P
Tack tack!
En dum fråga till: DL motorer har lager NU2205 och LI/TV NU205 på svänghjulssidan. Jag misstänkar att det är veven som är anledningen dvs har man DL vev i en Li/Tv motor så ska man ha DL lager, men om man av någon anledning skulle ha LI vev i DL block skulle man ha Li/TV lager NU205 stämmer det?
/Aryan
En dum fråga till: DL motorer har lager NU2205 och LI/TV NU205 på svänghjulssidan. Jag misstänkar att det är veven som är anledningen dvs har man DL vev i en Li/Tv motor så ska man ha DL lager, men om man av någon anledning skulle ha LI vev i DL block skulle man ha Li/TV lager NU205 stämmer det?
/Aryan
Etanolkonverterad V50 '67
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
Ja, det stämmer! Det är veven det hänger på, lagersätet på Li/TV/SX-veven är smalare (mindre brett) än på GP/DL-veven, blocket eller snarare magnetflänsen som lagret sitter i är samma vare sig GP/DL eller Li/TV/SX.aryan wrote:...om man av någon anledning skulle ha LI vev i DL block skulle man ha Li/TV lager NU205 stämmer det?
/Fredrik
Beställde båda lager (SKF) och packboxar från bearingboys http://www.bearingboys.co.uk/ det funkade bra.
Nu har jag en annan fråga vad gäller veven men öppnar nog en annan tråd om det.
/Aryan
Nu har jag en annan fråga vad gäller veven men öppnar nog en annan tråd om det.
/Aryan
Etanolkonverterad V50 '67
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier