Det var de som drev espressobaren på årets EuroLambretta (i Karlskrona altså). Den var monterad på flaket av en gammal fin trehjulig last-Lambretta. Snyggt jobbat, och grymt gott kaffe
/jens
jencla wrote:Det var de som drev espressobaren på årets EuroLambretta (i Karlskrona altså). Den var monterad på flaket av en gammal fin trehjulig last-Lambretta. Snyggt jobbat, och grymt gott kaffe
/jens
Huga. Fultjack. Leder omedelbart till skippade planbrickor, M8-fjäderbrickor när det ska vara M7,
återanvända saxpinnar, packningsmassa i överflöd, gängtejp och Eyqueem-stift.
/P
Paka wrote:Huga. Fultjack. Leder omedelbart till skippade planbrickor, M8-fjäderbrickor när det ska vara M7,
/P
Noterade också att Lambrettan kommit från Nam. Fast ScootR kanske gör bättre versioner... Med tanke på att era skotrar i Sverige är rätt billiga så undrar man varför folk importerar dem för dyra pengar från Långtbortistan? Tror de att glansiga saker är underhållsfria eller?
Måste kolla efter något coffeinpaket nästa gång man lufsar i Sverige. Finns de i någon mer eller mindre känd affärs hylla? Och vilken sort är eld och lågor?
Noterade också att Lambrettan kommit från Nam. Fast ScootR kanske gör bättre versioner... Med tanke på att era skotrar i Sverige är rätt billiga så undrar man varför folk importerar dem för dyra pengar från Långtbortistan? Tror de att glansiga saker är underhållsfria eller?
Måste kolla efter något coffeinpaket nästa gång man lufsar i Sverige. Finns de i någon mer eller mindre känd affärs hylla? Och vilken sort är eld och lågor?
en ScootRS lammy kostar väl lika mycket som man idag får betala för en Svensk (Italiensk) orenoverad. Kvalitén på ScootRS-lammy har vi sett och konstaterat att det är skräp, men som sagt allt går att sälja i snygg förpackning...
Glöm inte kromad bromsarm fram och smäckigt kromad transkåpa...
/G
Paka wrote:Huga. Fultjack. Leder omedelbart till skippade planbrickor, M8-fjäderbrickor när det ska vara M7,
/P
Hittade igår en kaffe/te/choko-affär i Vanda som sålde johan&nyströmkaffe! Fördjupad i tesorterna frågade jag försäljaren om hon hade något eldigt kaffe och hon rekommenderade en sicilienare som hette La Bomba. Va, undrade jag och kollade in kafferaden. Och tänka sig! Där fanns hela raden med deras kaffe i snoffsiga burkar. Fast exclusiv påse med Vespa/Lambrettabild får man bara om man tar hela påsen, dvs 500 g. Maken fick en mindre påse att pröva på. Är det en PX eller vadförnågot på La Bombaetiketten?
För ev. finska intresserade så är affären i shoppingcentret Jumbo i den nyöppnade korridoren till Flamingo.
vespaco wrote: Är det en PX eller vadförnågot på La Bombaetiketten?
Jag skulle gissa på en Touring!
Det kan det nog inte vara, för VGL* har inte färg vid fästet av bromshandtaget. Och VLA, som har färg, har trapezoid lampa. Så Touring/GL kan det inte vara. Liknar aningen Buffligs checkboardade PX... men men...
vespaco wrote: Är det en PX eller vadförnågot på La Bombaetiketten?
Jag skulle gissa på en Touring!
Det kan det nog inte vara, för VGL* har inte färg vid fästet av bromshandtaget. Och VLA, som har färg, har trapezoid lampa. Så Touring/GL kan det inte vara. Liknar aningen Buffligs checkboardade PX... men men...
jag tror att det är en vespa 50 special med det runda lyset, bromshandtaget är väldigt likt ett V50special-handtag och framlyset som bara glöder svagt gult är väl typiskt för vespa 50
jag tycker formen på benskölden andas lambretta S3 (finns ingen vespa som har så kantig sköld), likaså formen på "tutkåpan". Bortsett från den lackade delen bakom ljusomkopplaren så skulle det kunna vara en LI S3 med runda lyset, ljusomkopplaren på den modellen stämmer också formmässigt.
Lampan liknar definitivt lambrettans lampa med den raka fortsättningen på "hjässan". Och handtagsgummiformen. Tutkåpan... Jag röstar nog på Lambretta Li s3, även om jag som Vespamaniker är aningen besviken. Fast kaffesäljaren ger nog rätt även om man ber om kaffet med svart Vespa!
Federico wrote:jag tycker formen på benskölden andas lambretta S3 (finns ingen vespa som har så kantig sköld), likaså formen på "tutkåpan". Bortsett från den lackade delen bakom ljusomkopplaren så skulle det kunna vara en LI S3 med runda lyset, ljusomkopplaren på den modellen stämmer också formmässigt.
Tycker att både Isola och Bella borde ha haft samma skoter, namnen/t hänvisar säkert till den vackra ön Isola Bella i Lago Maggiore. Och båda skotrarna stegrar lika på bilderna.
vespaco wrote:Tycker att både Isola och Bella borde ha haft samma skoter, namnen/t hänvisar säkert till den vackra ön Isola Bella i Lago Maggiore. Och båda skotrarna stegrar lika på bilderna.