Det börjar bli vinter samt att det börjar bli tröttsamt att ta cykeln till morsan (px:en står på hennes låsta bakgård) varje gång man ska ut och köra, så jag tänkte se om någon hade något tips om vart jag kan söka efter en garageplats för min skönhet. Jag bor i korsningen Mariedalsvägen - John Ericssons Väg och har dålig koll på området eftersom jag flyttade till Malmö för inte så lång tid sedan.
Tackar på förhand
"COOP, YOU REMIND ME TODAY OF A SMALL, MEXICAN CHIWOWWOW."
Tack för tipset. Verkar dock inte som om parkering malmö förvaltar några garage i min närhet utan endast övervakar en del. Roliga i historien är att de inte ens kan berätta för en vem som äger de garage de övervakar...
Hör efter med Hagagruppen som bl a har garage på Roskildevägen (ett stenkast från J E väg och Mariedalsvägen) och Marietorps Allé (ca en km bort mot havet från dina kvarter).
Tackar för informationen. Ska genast undersökas.
Har varit rundor i alla smågator i området nu och försökt luska ut vem som håller i varje garage här finns.. inte det lättaste precis, men jag har hittat några som ska ringas imorgon.
Stena Fastigheter har ett stort garage under John Ericssons väg 66.
De har även små lokaer i samma hus, dessutom med slänt ner för att rulla scooter.
Hyrde lokal där under många år för just scooter. Dock skall du nu inte säga att du vill hyra lokal för scooter för vi hade våra duster http://www.stenafastigheter.se/
Tack för infon Calle. Det hade verkligen varit ideaiskt eftersom det är precis runt hörnet från mig. Trist nog satt tanten som har hand om uthyrningen i möte just under sin telefontid (erm... vilket kanske man inte borde eftersom man just har telefontid... men men ) så jag får väl försöka igen imorgon.
Hagagruppen var väldigt tillmötesgående men de hade tyvärr inga platser lediga i mitt område (närmsta var på Marietorps Allé vid Limhamsvägen... kanske en aningen långt). De skulle dock höra av sig om det dök upp något.
Hamnade till slut hos Stadsbostäder som inte bara var otroligt trevliga och tillmötesgående utan också hade två mc-platser lediga för 290:-/månaden i ett garage 3 minuters cykeltur från min port, nere vid Coop Erikslust. Platserna är från början till bil, men en ventilationstrumma gjorde att de två platserna blev några cm för låga för de flesta bilar... därför har jag nu plats min egen px samt åtminstone två scootrar till om man skulle få besök eller utökning
Om någon är intresserad av den andra platsen, hör av er till stadsbostäder och snacka med Margareta vetja.
bell wrote:Hamnade till slut hos Stadsbostäder som inte bara var otroligt trevliga och tillmötesgående utan också hade två mc-platser lediga för 290:-/månaden i ett garage 3 minuters cykeltur från min port, nere vid Coop Erikslust. Platserna är från början till bil, men en ventilationstrumma gjorde att de två platserna blev några cm för låga för de flesta bilar... därför har jag nu plats min egen px samt åtminstone två scootrar till om man skulle få besök eller utökning
Om någon är intresserad av den andra platsen, hör av er till stadsbostäder och snacka med Margareta vetja.
Gratulerar. Jag har själv hyrt bostad av Stadsbostäder i 20-års tid och är nöjd.