För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Jobo
Nybörjare
Posts: 35 Joined: Wed 01 Oct 2008, 11:18
Location: Söder om Söder....
Contact:
Post
by Jobo » Wed 15 Oct 2008, 21:44
Tja...
Ingen som har lust att åka fort??
Tillåmed PVL tändsystem... det är så man blir gråtfärdig
"Race on a scooter is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded"
Jobo
Nybörjare
Posts: 35 Joined: Wed 01 Oct 2008, 11:18
Location: Söder om Söder....
Contact:
Post
by Jobo » Sat 18 Oct 2008, 14:56
så häftig motor och 80pers som tittat på den men ingen som
skrivit något....
"Race on a scooter is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded"
Truls
Entusiast
Posts: 188 Joined: Mon 12 Feb 2007, 22:52
Location: Sweden
Post
by Truls » Sat 18 Oct 2008, 15:41
jag tycker du ska beställa två...
sidovagnen måste väl också ha en motor??
//Vespa saxomatkoppling till salu...
Ring efter kl...
fritte
För mycket fritid...
Posts: 4115 Joined: Fri 20 May 2005, 12:55
Location: middle of nowhere
Post
by fritte » Sat 18 Oct 2008, 17:25
verkar lite futtig, e den 100cc?
Jobo
Nybörjare
Posts: 35 Joined: Wed 01 Oct 2008, 11:18
Location: Söder om Söder....
Contact:
Post
by Jobo » Sat 18 Oct 2008, 19:49
liten och liten.... 250cc
"Race on a scooter is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded"
Svint1
Lärling
Posts: 556 Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:
Post
by Svint1 » Sat 18 Oct 2008, 21:20
Jobo wrote: Tja...
Ingen som har lust att åka fort??
Joda, en hel del av oss ønsker absolutt å kjøre fort. Og fortere. Og fortere...
MEN; de fleste forholder seg til Vespa- eller Lambretta-motorer og trimmer de videre...
Ytterst få jeg har hørt om som bytter hele motoren. -utenom Ola Lång då...
Litt mer vanlig i UK tror jeg.
Ø
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Ola Lång
Chefsmontörn
Posts: 720 Joined: Fri 29 Aug 2003, 19:29
Location: Nykil
Contact:
Post
by Ola Lång » Sat 18 Oct 2008, 21:42
hva har jeg gjort nå?
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Svint1
Lärling
Posts: 556 Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:
Post
by Svint1 » Sat 18 Oct 2008, 23:35
Ola Lång wrote: hva har jeg gjort nå?
He he, du har gjort mye rart du Ola!
Men jeg tenkte vel egentlig på denne;
Ellers så er jo lustgas-rally´en din et kapittel for seg selv...
Øyvind
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Ola Lång
Chefsmontörn
Posts: 720 Joined: Fri 29 Aug 2003, 19:29
Location: Nykil
Contact:
Post
by Ola Lång » Sun 19 Oct 2008, 07:25
Stop her! Den Lambrettaen er ikke min! Den der er bygget av Svante i Lidköping. Lystgassrallyn er vel fortsatt min da...
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Svint1
Lärling
Posts: 556 Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:
Post
by Svint1 » Sun 19 Oct 2008, 20:55
Ola Lång wrote: Stop her! Den Lambrettaen er ikke min! Den der er bygget av Svante i Lidköping. Lystgassrallyn er vel fortsatt min da...
Uuuups!!!
Sorry Ola, men har ikke helt kontroll på dere der øst...
Uansett, du leder med lystgassrally´en når det gjelder hk....
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Liberto
Dekaltrimmare
Posts: 72 Joined: Fri 11 May 2007, 22:18
Location: Ekerö
Post
by Liberto » Sun 19 Oct 2008, 22:36
Ja hur var det Ola? Var det 55 hk? Eller 53?
//Lambretta Luna Sport
//Vespa PX 200 E
//Vespa Primavera Race
Ola Lång
Chefsmontörn
Posts: 720 Joined: Fri 29 Aug 2003, 19:29
Location: Nykil
Contact:
Post
by Ola Lång » Mon 20 Oct 2008, 12:18
Nu får ni väl ge er! Varken eller!
Lustgasrallyn ger med oportad malossicylinder 28,5 på bakhjulet och med lustgasen inkopplad 36,19 på samma bakhjul.
Däremot så är jag väl den ende på forumet som har lagt i en primaveramotor i en px tror jag ? (motorn fick jag låna av min kamrat Jonas D som gjorde tvärtom
)
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Jobo
Nybörjare
Posts: 35 Joined: Wed 01 Oct 2008, 11:18
Location: Söder om Söder....
Contact:
Post
by Jobo » Tue 21 Oct 2008, 09:43
Tja Ola!
Vad körde du för lustagasystem?
"Race on a scooter is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded"
Ola Lång
Chefsmontörn
Posts: 720 Joined: Fri 29 Aug 2003, 19:29
Location: Nykil
Contact:
Post
by Ola Lång » Wed 22 Oct 2008, 22:14
N.O.S från en yamma 900. Använder endast en nozzel och kör givetvis med egen tank för det högoktaninga tillskottsbränslet. Funkar kanon.
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr