Ryggskydd och handskar sökes

Här handlar det mest om kläder. allt från rätta kostymen till vilka handskar som håller regnet ute.
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Jasså? Jag köpte ju ett märkesskydd på EHR, den funkar att åka på men svettig blir man. Sen vet man ju inte hur bra skydden är förrens man behöver dem.

Är den standardutbud hos lidl, sådantt man hittar i deras större butiker eller?
Bara det är gjord av plåt så....
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

En intressant och trevlig bieffekt med ryggskydd är att de är hjälper oss med dålig rygg. Jag hade gått med ont i korsryggen några veckor för Eurolambretta men efter 38 mils färd på Lambretta dit (med ryggskydd med kraftiga dubbla resårer) var det helt kurerat. Lycka :D
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
moorflax
Lärling
Lärling

Post by moorflax »

kejj wrote:Jasså? Jag köpte ju ett märkesskydd på EHR, den funkar att åka på men svettig blir man. Sen vet man ju inte hur bra skydden är förrens man behöver dem.

Är den standardutbud hos lidl, sådantt man hittar i deras större butiker eller?
Missförstå mig rätt, man blir varm om ryggen.
Men jag blir inte lika varm i detta skydd som i många andra jag provat.
Lidl har mc-vecka en eller två gånger per år.
Det gäller att vara uppmärksam på detta och hänga på låset.
Vespa P200E -80
Triumph Bonneville -01
Mästare

Post by kejj »

Ahh, har inte nått lidl i närheten av mig och ingen tid att pka ut till ett stort sådant :)

EHR skyddet får duga.
Bara det är gjord av plåt så....
bell
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by bell »

Gammal tråd, men jag tänkte lägga in lite input vad det gäller ryggskydd.

Kör själv med ett halvarsson track som är ett mjukt och följsamt skydd som redan efter några få användningar sitter som gjutet och är fruktansvärt skönt att ha vid längre körningar.

Jag använde Lidls på körskolan och det påminner mycket om halvarssons och känns iaf bra på min rygg. Nu är ju iofs känsla något ganska individuellt men om man kan få tag på ett Lidl så hade jag nog rekomenderat det för priskillnadens skull (Halvarssons går loss på 1200)

En sak som borde inflikas i den här diskussionen är att jag snackade en hel del med säljaren jag köpte mitt ryggskydd av och han sa att det skillnaden mellan hårda och mjuka (som Halvarsson och Lidls är) skydd är att de mjuka absorberar kraften från smällen medans de hårda mest fördelar kraften. Absorbering känns ju minst sagt mest tryggt, samtidigt som ett mjukt och mer följsamt skydd är skönare att ha på sig ;)
"COOP, YOU REMIND ME TODAY OF A SMALL, MEXICAN CHIWOWWOW."
Post Reply