De lever sina egna liv, våra små fordon. Hoppas du slipper klyva motorn i alla fall.
/JM
glöm inte kranen
-
- Administrator
- Posts: 439
- Joined: Fri 23 May 2003, 19:34
- Location: Stockholm
- Contact:
Löst satt den definitivt inte, det kändes helt normalt när jag skruvade loss den och avdragfunkionen gick inte heller lättare än vanligt.marre wrote:Måste ha suttit löst på veven ifall den dör av det, ska inte va krysskilen som håller fast svänghjulet den ska ju sitta åtdragen så hårt att konan på veven sitter hårt fastkilad i svänghjulet och det inte kan röra på sig.
Jag håller med att konen borde hålla emot, det gjorde den också vid normalbelastning och hade den suttit löst hade också tändingen hela tiden ändrats när väll kyskylen var avklippt, jag har ju kunnat köra lite (med alledes för sent tändinställning).
Men tvärrstoppet gav nog en ovanlig hög belastning som gjorde att konen slirade trotts allt, och att kryskylen blev väldigt fint avklipt så att axeln blev perfekt rund. Det gjorde nog inte saken bättre at jag inte kickade igång när det hände den utan rullade igång den (hade bråttom).
/Aryan
Etanolkonverterad V50 '67
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
Ja jag håller med, ska sätta dit ett ny "överbelastningsskydd" så fort jag får tag på den. Så här fint klipps original kylen av:

Vevens spår där kylen sitter i var inte heller deformerad som jag har sett någån gång som följd av ett löst sittande svänghjul.
/Aryan

Vevens spår där kylen sitter i var inte heller deformerad som jag har sett någån gång som följd av ett löst sittande svänghjul.
/Aryan
Etanolkonverterad V50 '67
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier