Nej, då... eller ja, det är det som är problemet, man ska ju hinna med en massa annat också! För många fordon att ta hand om, jo, så är det nog. Men det är allt rätt trevligt att pilla lite med scootrarna när tiden finns. Att skruva dit bling-bling tillhör ju den lättjobbade genren.primavera133 wrote:Du hinner inte få tråkigt, antar jag?

Fräscha PX-handtag åkte på tidigt. Trista plasthandtag typ tråkig trampcykel var inte snyggt. Väskkroken och stödet gick snabbt, hade det liggande sedan Touring-ombygget. Fel- och överflödsköp...

Provar några kul aluminiumfälgar, man får hoppas att de håller! Tycker att de på något sätt estetiskt binder samman retrolooken med de moderna däcken. Lite vardags-scooter-edge är det när man inte har en aning om kvaliteten.

Tappade ju en av de fräcka (men fullständigt värdelösa på grund av vinkeln och för tät montering) "objects in mirror are closer than they appear"-originalspeglarna, och köpte ett par som faktiskt funkar som backspeglar – man ser väldigt bra bakåt! Lite bredare och därmed bökigare att komma igenom dörröppningar (jo, man står ju i förråd och dylikt ibland, eller hur?), men definitivt ett plus i trafiken. Monterade också bort plastbiten till stötfångare bak, tycker att det ser hårdare ut, men samtidigt störs karosslinjen lite. Men Stella-stänklappen kan göra skillnad! Om jag kan hitta färgkoden till LML:s Ice Mint Green ska jag prova att lacka plastbiten. Nedlackad, ja jädrars, då är man med i stylingsvängen.

Tror att jag kommer att växla mellan whitewalls och moderna däck; men Shinko whitewalls får maka på sig för Continental, naturligtvis.

Har lyft förgasaren och luftburken nu i alla fall, skruvade ur luftskruven till slut. Fattar inte hur i h-e det skulle gå annars. Nu ska jag bara försöka få loss pinnbultarna... som är M7:or! Tur att man håller på med Citroën, i dom är det gott om den udda skruven. Vill byta förgasarskruvarna från de interngängade (eller vad det heter) till de modernare insexskruvarna. Har således dragit dit två muttrar och låst dem hårt mot varandra, men... de små djävlarna rör sig ändå! Visst säger regelboken att man ska dra dem så? Eller är det annan skola när dessa ska ur?