Hej.
Går det att regga en Primavera-66 för två personer?
Mvh Janne.
Regga primavera
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by janix</i>
<br />Hej.
Finnes det verkligen ingen som vet,normalt är den bara reggad för en person.
Mvh Janne.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
tror att det finns primaveror i sverige som tar 2pers, vet också att det finns de som är reggade för bara en.
exakt vad är det som står i dina regpapper?
när man får skjutsa en person står det: Passagerare 1. alltså en passagerare förutom föraren som då INTE är inräknad.
Står det passagerare 0 (noll) på ditt regpapper?
Federico
<br />Hej.
Finnes det verkligen ingen som vet,normalt är den bara reggad för en person.
Mvh Janne.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
tror att det finns primaveror i sverige som tar 2pers, vet också att det finns de som är reggade för bara en.
exakt vad är det som står i dina regpapper?
när man får skjutsa en person står det: Passagerare 1. alltså en passagerare förutom föraren som då INTE är inräknad.
Står det passagerare 0 (noll) på ditt regpapper?
Federico
Hej.
I mina papper står det 0 passagerare,men det är gamla papper från slutet av 60-talet när det f*nns 1st bokstav och 3st siffror=N 352.
Så det måste nog göras en ny registreringsbesiktning(ca
-),förr hade det med vikten att göra under 75kg 0 passagerare,min väger 73kg vilket ju är lätt att öka på till över 75kg,jag vet ej hur det är idag.
Mvh Janne.
I mina papper står det 0 passagerare,men det är gamla papper från slutet av 60-talet när det f*nns 1st bokstav och 3st siffror=N 352.
Så det måste nog göras en ny registreringsbesiktning(ca
Mvh Janne.
Gjorde en reg.besiktning på en Popolino/Primavera 125 cc -66 förra sommaren och jag sade att jag ville få den reggad för passagerare.
Inga problem alls.
Besiktningsmannen hade full koll så vi diskuterade bara lite allmänt kring dåtidens 75-kilosgräns för skjutsning/tung mc och de nuvarande reglerna, plats på sadeln och att den bevisligen är konstruerad för att hålla ihop för den extra vikten då den var godkänd för detta i andra länder.
För att ge lite tyngd åt mina argument hade jag med mig lite utskrivet material från webben, detta behövde jag naturligtvis aldrig visa.
Men ifall du råkar ut för en bes.man med dålig koll så kanske det är bra om du får med dig styrkta bevis för det hela. Kolla med MC-veteranklubbarna/SSK.
Lycka till!
Inga problem alls.
Besiktningsmannen hade full koll så vi diskuterade bara lite allmänt kring dåtidens 75-kilosgräns för skjutsning/tung mc och de nuvarande reglerna, plats på sadeln och att den bevisligen är konstruerad för att hålla ihop för den extra vikten då den var godkänd för detta i andra länder.
För att ge lite tyngd åt mina argument hade jag med mig lite utskrivet material från webben, detta behövde jag naturligtvis aldrig visa.
Men ifall du råkar ut för en bes.man med dålig koll så kanske det är bra om du får med dig styrkta bevis för det hela. Kolla med MC-veteranklubbarna/SSK.
Lycka till!