Slut på V50:or?

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
Bluesman
Lärling
Lärling

Slut på V50:or?

Post by Bluesman »

Måste ha fatt i en körbar V50 nu, trafiken i norra Malmö är en trafikinfarkt utan utsikt till bättring närmaste halvåret, och det måste bli cykelbanorna fr o m nu = V50. Min PX200 får inte heller plats, det finns bara inget manöverutrymme och bilisterna är helt galna nu. Den risken kan jag leva utan.

Problemet är att det bara inte finns nåra V50 till salu (jo, för obscena pengar, men så kul är det inte). Tidigare i somras/höstas drällde det av dom, men nu - nada. Är detta en normal säsongsvariation, eller bara det där fenomenet att när man BEHÖVER nåt så finns det inte, sen när man HITTAT det så dräller det av dom?

Märkligt. Kan man hyra en körbar, gärna sliten V50 av nån - jag har en PX200 att sätta i pant? :-) För..det kanske räcker med att låna den, så lär det komma säljesannonser igen, ju.

Ja jösses. Nu sätter jag in en köpesannons också, får se om det hjälper.

Och nej - EU-moppe kommer inte på fråga. Än.
/R
Hälsningar
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
aryan
Lärling
Lärling

Post by aryan »

Etanolkonverterad V50 '67
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
Bluesman
Lärling
Lärling

Post by Bluesman »

Japp, har sett dom -tack - samt även det vita vraket i Åstorp (vars ägare inte svarar varken på tel eller mail).

Dom har en sak gemensamt - jag tycker faktiskt dom är för dyra. Men kanske får man bita i det sura äpplet, den cremefärgade är ju i a f i vettigt skick.

*funderar och letar vidare*
Hälsningar
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Bluesman wrote:Japp, har sett dom -tack - samt även det vita vraket i Åstorp (vars ägare inte svarar varken på tel eller mail).

Dom har en sak gemensamt - jag tycker faktiskt dom är för dyra. Men kanske får man bita i det sura äpplet, den cremefärgade är ju i a f i vettigt skick.

*funderar och letar vidare*
körkortsfri, snygg, veteran.

-det kostar
Federico
Bluesman
Lärling
Lärling

Post by Bluesman »

Jo jag vet. Jag är väl lite sniken, för att fixa till kosmetik kostar inte mej nåt och jag gör det gärna, och därför känns det surt att betala extra för just "snygg" :-)

Och den cremefärgade ser trots allt lite bulig, smårepig och sprejad ut, spec på vänstersidan..2003 är länge sen om den stått ute.

Jag nöjer mej ju med ett körbart och fungerande ex - kosmetiskt får det vara halvruttet.

/R
Hälsningar
/R
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Bluesman wrote:Jo jag vet. Jag är väl lite sniken, för att fixa till kosmetik kostar inte mej nåt och jag gör det gärna, och därför känns det surt att betala extra för just "snygg" :-)

Och den cremefärgade ser trots allt lite bulig, smårepig och sprejad ut, spec på vänstersidan..2003 är länge sen om den stått ute.

Jag nöjer mej ju med ett körbart och fungerande ex - kosmetiskt får det vara halvruttet.

/R
visst är 10k överpris för en sunkrenoverad halvny v50. men de verkar ändå gå att sälja för det priset
Federico
Post Reply