ska bli spännande att se hur breda kåporna blir....fritte wrote: 130 x 10 tum, släng er i väggen!![]()
Lambretta modifiering.
-
- Administrator
- Posts: 439
- Joined: Fri 23 May 2003, 19:34
- Location: Stockholm
- Contact:
Misstänksamt blank ja, jag reagerade också på det. Off topic, men vad har han gjort, tokpolerat och klarlackat? Blir gult efter en timme, nej det kan han ju inte gjort. Förkroma aluminium, hur har han då burit sig åt: pressat ur vartenda lager för att kunna köra delarna i kromprocessen? Jag är väldigt nyfiken på hur han bar sig åt!
mvh
PapaD
mvh
PapaD
Honda ANF 125
Honda CB125 TD
Suzuki GSX R750
Vespa ET4 50cc
Honda CB125 TD
Suzuki GSX R750
Vespa ET4 50cc
Skall fråga!PapaD wrote:Misstänksamt blank ja, jag reagerade också på det. Off topic, men vad har han gjort, tokpolerat och klarlackat? Blir gult efter en timme, nej det kan han ju inte gjort. Förkroma aluminium, hur har han då burit sig åt: pressat ur vartenda lager för att kunna köra delarna i kromprocessen? Jag är väldigt nyfiken på hur han bar sig åt!
mvh
PapaD
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
Rolligt med extrema byggen.
Om jag hade en motorlös Lambretta och en del penger över skulle jag tycka det vore kul att bygga en riktig snabb elscooter av den.
Det finns nu både kompakta och lätta kraftiga elmotorer och lätta Li-Ion batterier som kan innehålla tillräckligt med energi för att ge mer än 20 kw och ge ett enormt vrid på drygt 50Nm från 0-5000 varv per minut. Det skulle kunna ge prestandan som få scootrar med bensinmotor har och därtill helt tyst och super billig i drift.
Här http://www.jozzbikes.co.uk/PHEV/Aprilia.html finns en Aprilla RS125 som är ombyggt på detta sätt men en Lambretta eLD (utan rök) skulle jag tycka ännu mera spännande. Undrar vem som blir först att bygga en sån?
/Aryan
Om jag hade en motorlös Lambretta och en del penger över skulle jag tycka det vore kul att bygga en riktig snabb elscooter av den.
Det finns nu både kompakta och lätta kraftiga elmotorer och lätta Li-Ion batterier som kan innehålla tillräckligt med energi för att ge mer än 20 kw och ge ett enormt vrid på drygt 50Nm från 0-5000 varv per minut. Det skulle kunna ge prestandan som få scootrar med bensinmotor har och därtill helt tyst och super billig i drift.
Här http://www.jozzbikes.co.uk/PHEV/Aprilia.html finns en Aprilla RS125 som är ombyggt på detta sätt men en Lambretta eLD (utan rök) skulle jag tycka ännu mera spännande. Undrar vem som blir först att bygga en sån?
/Aryan
Etanolkonverterad V50 '67
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
Allt är höggranspolerad AluminumPapaD wrote:Misstänksamt blank ja, jag reagerade också på det. Off topic, men vad har han gjort, tokpolerat och klarlackat? Blir gult efter en timme, nej det kan han ju inte gjort. Förkroma aluminium, hur har han då burit sig åt: pressat ur vartenda lager för att kunna köra delarna i kromprocessen? Jag är väldigt nyfiken på hur han bar sig åt!
mvh
PapaD
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
Bajaj Cub 98,1cc + några andra