Lambretta modifiering.

Händer det nåt i garaget? Dokumentera gärna här!
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 3635
Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:

Post by Federico »

fritte wrote: 130 x 10 tum, släng er i väggen! :grin: :grin:
ska bli spännande att se hur breda kåporna blir....
Federico
mavio
Lärling
Lärling
Posts: 375
Joined: Wed 15 Oct 2003, 18:37
Contact:

Post by mavio »

Helrätt! Här finns det kul prylar till banshee/rd350-puffran: http://www.trinityracing.com/
/David
primavera133
Administrator
Administrator
Posts: 439
Joined: Fri 23 May 2003, 19:34
Location: Stockholm
Contact:

Post by primavera133 »

Ser misstänksamtsamt blank ut, den där motorn. Säker på att det inte är kromad plast?

/JM
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
PapaD
Entusiast
Entusiast
Posts: 171
Joined: Mon 26 May 2008, 11:32
Location: Karlskoga

Post by PapaD »

Misstänksamt blank ja, jag reagerade också på det. Off topic, men vad har han gjort, tokpolerat och klarlackat? Blir gult efter en timme, nej det kan han ju inte gjort. Förkroma aluminium, hur har han då burit sig åt: pressat ur vartenda lager för att kunna köra delarna i kromprocessen? Jag är väldigt nyfiken på hur han bar sig åt!
mvh
PapaD
Honda ANF 125
Honda CB125 TD
Suzuki GSX R750
Vespa ET4 50cc
calle
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 2770
Joined: Fri 29 Aug 2003, 10:20
Location: Hong Kong
Contact:

Post by calle »

PapaD wrote:Misstänksamt blank ja, jag reagerade också på det. Off topic, men vad har han gjort, tokpolerat och klarlackat? Blir gult efter en timme, nej det kan han ju inte gjort. Förkroma aluminium, hur har han då burit sig åt: pressat ur vartenda lager för att kunna köra delarna i kromprocessen? Jag är väldigt nyfiken på hur han bar sig åt!
mvh
PapaD
Skall fråga!
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
aryan
Lärling
Lärling
Posts: 696
Joined: Tue 19 Jun 2007, 13:23
Location: Örby, Stockholm
Contact:

Post by aryan »

Rolligt med extrema byggen.

Om jag hade en motorlös Lambretta och en del penger över skulle jag tycka det vore kul att bygga en riktig snabb elscooter av den.

Det finns nu både kompakta och lätta kraftiga elmotorer och lätta Li-Ion batterier som kan innehålla tillräckligt med energi för att ge mer än 20 kw och ge ett enormt vrid på drygt 50Nm från 0-5000 varv per minut. Det skulle kunna ge prestandan som få scootrar med bensinmotor har och därtill helt tyst och super billig i drift.

Här http://www.jozzbikes.co.uk/PHEV/Aprilia.html finns en Aprilla RS125 som är ombyggt på detta sätt men en Lambretta eLD (utan rök) skulle jag tycka ännu mera spännande. Undrar vem som blir först att bygga en sån?

/Aryan
Etanolkonverterad V50 '67
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
calle
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 2770
Joined: Fri 29 Aug 2003, 10:20
Location: Hong Kong
Contact:

Post by calle »

PapaD wrote:Misstänksamt blank ja, jag reagerade också på det. Off topic, men vad har han gjort, tokpolerat och klarlackat? Blir gult efter en timme, nej det kan han ju inte gjort. Förkroma aluminium, hur har han då burit sig åt: pressat ur vartenda lager för att kunna köra delarna i kromprocessen? Jag är väldigt nyfiken på hur han bar sig åt!
mvh
PapaD
Allt är höggranspolerad Aluminum
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
Post Reply